לראשונה 20 ארגוני הסביבה הגדולים בישראל חוברים באמנה משותפת שבה הם קוראים לממשלה – "הגיע הזמן לממש את המחויבויות הבינלאומיות ולמלא את חלקנו במאבק במשבר שינויי האקלים". הארגונים, בהם מגמה ירוקה, גרינפיס ישראל, אדם, טבע ודין והחברה להגנת הטבע, חברו יחד לאמנה שתוצג היום בכינוס מיוחד בכנסת של השדולה החברתית־סביבתית והשדולה לקידום אנרגיות מתחדשות. 



"התחייבות מדינת ישראל בהסכם פריז 2015, לפי החלטת הממשלה, כוללת פליטה דה־פקטו של 14% יותר גזי חממה מזהמים ביחס לשנת 2005, עלייה של17% בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות ו־20% הפחתה בנסיעה בכלי רכב פרטיים. יעדים אלו הם מן הנמוכים ביותר מבין מדינות ה־OECD. זוהי התוכנית היחידה שאינה מציבה יעדים אבסולוטיים להפחתת פליטות גזי חממה והתוכנית היחידה שאינה מפורטת ומתוקצבת כנדרש לפי ההסכם. בעוד התועלת למשק הישראלי ולבריאות הציבור אדירה, האוצר יקציב 300 מיליון ש"ח בלבד למימוש התוכנית בארבע השנים הקרובות", טוענים הארגונים ומוסיפים: "לפיכך אנו קוראים לממשלה לאמץ את אמנת האקלים שאנו מניחים היום בפני הכנסת". 
 
בארגוני הסביבה מזכירים כי בוועידת האקלים הדגיש השר להגנת הסביבה אבי גבאי, כי תרומתה של מדינת ישראל למשבר הוא "ביצוא הטכנולוגיה", ותומכים בעובדה שישראל היא מהראשונות בעולם בתחום הקלינטק.

"שדות סולאריים רחבים ברחבי העולם, מערכות השקיה אקולוגיות ופיתוחי חקלאות חדשים, רובם פרי מוחות ישראליים, אבל כעת עלינו לחדד את התהליכים והצעדים הבאים שעל ישראל לעשות בעצמה ובתוכה", אומרים נציגי הארגונים שטוענים כי הממשלה לא אישרה כל מתווה מעשי ליישום התחייבויות ישראל הקיימות בפני האו"ם לעמידה ביעדים ב־15 השנים הקרובות, "הסכם פריז מבהיר שהזמן לפעול הוא עכשיו. אנחנו חווים על בשרנו את פגעי שינוי האקלים ואת ההשלכות החברתיות שלהן, זו בעיה שעל הדור שלנו לטפל בה, אחרת עוצמת אירועי מזג האוויר הקיצוניים ותדירותם רק ימשיכו ויתגברו".