בוגרי קורס 171 היקרים,
 
נפגשנו לראשונה ביום קריר של ינואר לפני שלוש שנים. הגעתם אז מהלימודים ומהבגרויות, מהחברים ומהחופש - היישר לשגרה העמוסה והתובענית של קורס הטיס. בתוך זמן קצר הפכתם לחיילים, ללוחמים ולקצינים, והתמודדתם עם הדרישות הגבוהות שמציב הקורס, עם הלחץ והאינטנסיביות. אתם מסיימים היום פרק של שלוש שנים משמעותיות ביותר בחייכם, שלוש שנים שהיו עמוסות בחינוך, בערכים, בלימודים, במסעות, בתרגילים ובטיסות.
 
הדרך הארוכה והתהליך המשמעותי שעברתם במהלך שלוש השנים האלו ילוו אתכם לאורך כל הדרך המקצועית שלכם, והרבה מעבר לה. אני עומד ומתבונן בכם מהצד כאב נרגש, ויודע שאין גאה ממני היום על רחבת המסדרים. ליוויתי אתכם מהרגע הראשון שלכם בשלב ההכנה, כשעוד הייתם קצת צעירים וחוששים. השתדלתי לספק מענה לכל צורכיכם: לבנות לו”ז שירצה את כולם, להתאים את תכני הקורס מצד אחד ולהיות אוזן קשבת למצוקות ולקשיים, כמו לרגעים המרגשים, מצד אחר.
 

שלוש שנות הקורס אומנם היו ארוכות ועמוסות, אך עליכם לזכור כי זו היא רק ההתחלה. האתגר האמיתי מחכה לכם בפרק הבא של שירותכם, בטייסות ובבסיסים החדשים. קחו איתכם את הערכים, הניסיון והחוויות שעברתם כאן בקורס ולכו לאורם בדרככם המקצועית. שמרו על הקשרים והחברויות החזקות שיצרתם ביניכם. נצרו בלבכם רגעים קטנים ותמונות שייתנו לכם כוח להמשיך, גם כשיהיה קשה יותר, ודעו תמיד - אנחנו נהיה כאן בכל זמן בשביל לשמוע, לתמוך ולעזור. 
 
אין לי ספק כי הערכים שספגתם כאן, בבית הספר לטיס, והמפקדים האישיים והחונכים המקצועיים שליוו אתכם לאורך שלבי הקורס - יצופו ויעלו בזיכרונכם כאשר תגיעו לצמתים משמעותיים וכשתידרשו לקבל החלטות הרות גורל.
 
התחלתם את הקורס קבוצה גדולה המונה מאות חיילים. היום, על רחבת המסדרים אתם עומדים עשרות בודדות. בזיעה, בעמל ובעיקר ביושר - הרווחתם את כנפי הטיסה הנכספות שאתם מקבלים היום וכן את התואר “לוחמי צוות אוויר”. 
 
אתם, שעברתם את כל שלב הסינון והמיון לאורך הקורס; אתם, שהתמודדתם ועמדתם בהצלחה בכל המשימות; אתם, חוד החנית של צבא ההגנה לישראל. משימתכם משימה חשובה ועליונה במעלה. במציאות החיים שלנו אפשר להגיד בוודאות כי ביטחון מדינת ישראל  מונח בידיכם ואנו סומכים עליכם במאת האחוזים.
 
סיום הקורס מסמל את סיומה של תקופה שבה הייתם חלק בלתי נפרד מהווי היום יום של בית הספר לטיסה. כעת, כאשר אתם פורשים כנפיים ויוצאים לדרככם החדשה, חסרונכם יורגש בכל פינה; במסדרי הבוקר, בחדר האוכל ובשבילי הבסיס. יחד עם זאת, החותם שהטבעתם בבית הספר והמורשת שאתם משאירים אחריכם כקורס מוביל וחזק יישמרו ויהדהדו גם אם אתם אינכם נמצאים כאן פיזית. אתם מהווים דוגמה ומופת לכולנו - כל אחד מכם בפני עצמו, וכולכם יחד.
 
בשם כל הסגל לאורך שלוש השנים ובעיקר בשמי, אני מאחל לכם הצלחה רבה בטייסות החדשות ומקווה שתמצאו בהן בית כמו שחצרים היה בית עבורכם. אנחנו גאים בכם עד השמיים.
 
"השמיים הם הגבול והדרך דרך ארץ״. שלכם, באהבה רבה, יוני

ברחבת המסדרים בבית הספר לטיסה בחצרים ייחשפו היום כנפי הטיסה של 40 חניכי קורס טיס 171. לקראת הטקס, אמר מפקד בית הספר לטיסה, אלוף משנה מ׳, לחניכים: “בשלוש שנות קורס הטיס הכנו אתכם, הבוגרים, לקחת חלק בשעת הצורך, במלאכת ההגנה על מדינתנו. בחרנו אתכם הן בשל כישורי הטיסה שלכם והן בשל עמוד השדרה הערכי והמוסרי שלכם״.

נועם אמיר