המתמודד הכי שנוי במחלוקת בעונה הנוכחית של “האח הגדול" הוא ללא ספק שי חי, שנהנה להיות "דוש" וגורם לשאר הדיירים, וגם לרוב הצופים, לא לחבב אותו. אז מה חושבים על זה ההורים שלו? 



משה חי, אבא של שי חי, אתם צופים כל היום בערוץ 26?
“לא כל היום. כשיוצא".

מה אתם מרגישים מול ההתלהמות נגדו? כואב לכם שהוא מבודד שם?
“אנחנו סומכים על שי, הוא יכול להסתדר בכל מצב. הוא גבר. חבל על הזמן".

הוא שיתף אתכם ברצון להיכנס לבית "האח הגדול"?
“הוא עשה הכל לבד, הוא בן אדם עצמאי, בכלל לא ידענו. פתאום ראינו אותו בבית 'האח הגדול'. הוא אמר שהוא נוסע לחו"ל ופתאום ראינו אותו שם. הייתי בהלם. שום דבר".

איך הוא היה בתור ילד? הוא מספר שהייתה לו ילדות אומללה.
“אומללה??"

זה מה שהוא מספר.
“תשמעי, היו פה ושם דברים בבית ספר. הוא היה ילד חלש והתעללו בו ילדים. הג'ודו והקרטה הצילו אותו. לשי יש שתי אחיות, שלומית וגלי. רחל, אמא שלו ואני גרושים. אמא שלו עובדת עם קשישים ואנחנו ביחסים טובים מאוד".

הקרטה הציל אותו. שי חי וחברתו, תניה גרבר

אתם אנשים אמידים?
“איזה אמידים? אני גר בדירה שכורה. עשירים אולי בגוף ובנפש, לא ברכוש. אני אדם בלי אמצעים".

שי עוזר?
“בוודאי, כשצריך, אני לא מבקש. כשהוא רואה כשצריך הוא מסייע".

למה הוא התגרש מאשתו?
“אני לא מתערב. לאשתו קראו איה מלמד. אישה מדהימה, נהדרת, סטייליסטית מעולה, אחת הטובות בארץ". 

איך הרגשת עם הדברים שהוא אמר לעומר קינן? 
“לא שמעתי. מה הוא אמר לה?"

הוא אמר לה שהיא כלומניקית ואפסית.
“הוא לא רע, תאמיני לי. יש לו לב זהב. הוא לא מתכוון, היא בטח אמרה לו משהו. מכל דבר עושים שם סיפור. זה כמו שהתלבשו על משפט שמרוקאים גרים בבית שאן. אז יש לי הפתעות, מרוקאים גרים גם בהרצליה" . 

> גם החברה של שי חי בראיון מיוחד: "אנחנו גרים יחד כבר חודשים, אני לא מרגישה מאוימת"

לב זהב. שי חי ב"האח הגדול" (צילום מסך)

למה הוא לא אוהב את התרבות המזרחית?
“הוא לא אמר שהוא לא אוהב את התרבות המזרחית, מה שהוא אמר זה שהוא לא אוהב שירים מזרחיים. אנחנו עיראקים. גם אני וגם אמא שלו. גם בבית הוא לא אהב לשמוע. אבל הוא לא אמר שונא, זה רועש לו, מזכיר לו את העבר שלו. מי אמר לך שהוא שונא מזרחים? מאיפה השטות הזו? זה דברים שמוסיפים ומפרשים. אני שמעתי את זה".

את רוב הקייס שלו הוא בונה על הילדות הקשה, על כך שהיה קורבן להתעללות בילדות ובבית הספר. איך אתה רואה את הדברים בדיעבד? היית מתערב בבית הספר כשהיו מציקים לו?
“הייתי מאוד עסוק בעבודה. הייתי הולך כמה פעמים לבית הספר, לדבר עם המנהלת. אמרו שיפתרו את הבעיה, אבל לא עשו כלום. ממש הציקו לו. היה מקרה אחד קשה במיוחד, כשקשרו אותו לעץ והכניסו לו צמר גפן לפה שלו וניסו להצית אותו. עברה מישהי והצילה אותו. זה היה כשהוא היה בכיתה ד', ועשו לו את זה ילדים". 

"הסיפור הסעיר את כל הרצליה ועשה כותרות וכתבות בכל הארץ. זו הייתה טראומה מאוד גדולה. זה היה הקש ששבר את גב הגמל, ובגלל זה החלטנו לשלוח אותו ללמוד אמנות לחימה. זו הנקודה שממנה שי החליט שהוא משנה כיוון והתחיל עם כל אמנויות הלחימה והפך לילד אחר".

לא אהב מוזיקה מזרחית. שי חי (צילום: יח"צ, ינאי יחיאל)

איה מלמד חי, גרושתו של שי, רציתי לשוחח איתך. האם את צופה בתוכנית? מה את מרגישה?
“אני לא מעוניינת לדבר על זה ככה".