רגע לפני סיום שנת 2015, ובתקווה שליל הסליבסטר לא יגבה קורבנות נוספים בדרכים, מסכמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שנה שלישית ברציפות של עליה במספר הנפגעים וההרוגים עם זינוק של 12% במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום ששלחה היום (חמישי) הרשות הלאומית לבטיחות טוען המנכ"ל שלה, מרדכי בהירי דואני, ש"השנה הייתה לא פשוטה מבחינת מספר ההרוגים בכבישים, אל לנו לשכוח שכל מספר מייצג אדם שהוא עולם ומלואו עבור משפחתו, חבריו וסביבתו".


למרות זאת, דואני, אשר מכהן כבר כשנה וחצי בתפקידו, עדיין לא הציג ולו חידוש משמעותי אחד בתחום המאבק בתאונות או כיוון פעולה בעל אפקטיביות מוכחת. דואני אמנם טוען ש"בימים אלה הרשות הלאומית מסיימת עבודת מחקר ופיתוח של  מספר פרויקטי ליבה שמטרתם למנוע את ההרוג הבא בכביש" – אולם הוא לא מפרט במה דברים אמורים. דואני גם לא מתייחס לעובדה שהרשות פועלת מזה כתשעה חודשים ללא מועצת מנהלים חוקית, וזאת מכיוון ששר התחבורה ישראל כץ לא מינה לה את המניין החוקי של חברי מועצה.

לפי החוק שמתוקפו קיימת הרשות, אמורה מועצת הרשות (גוף שאמור לכלול 15 חברים) לאשר את תקציב הרשות ולהנחות את המנכ"ל בכל פעולותיו. כיום חברים במועצה רק חמישה חברים, מהם שלושה נציגי משרדים ממשלתיים שמתוקצבים על-ידי הרשות ופעיל ליכוד שהוא אחד משני נציגי הציבור במועצה.

ללא מניין מינימלי של שמונה חברי מועצה אין לה תוקף חוקי, כך שגם לפעילות הרשות אין למעשה תוקף, והיא פועלת בניגוד לחוק, כשהסכנה הגדולה כרוכה בהקצאת תקציבים שלא לפי סדרי העדיפויות הנדרשים למאבק אפקטיבי בתאונות.

מי שאמור להתריע מפני מצב כזה הוא היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד עמי רוטמן, אשר משמש גם כיועמ"ש של המועצה, אולם רוטמן לא הגיב לפניית "מעריב אונליין" ולא הסביר מדוע לא פעל למניעת המצב הלא חוקי הקיים. בסיכום 2015 (לא כולל היום) נהרגו על כבישי ישראל 357 בני אדם, זינוק של 12% ביחס לשנה שעברה. 

ירידה של כ-9% נרשמה במספר הולכי הרגל שנהרגו, אולם עליה באותו שיעור נרשמה במספר הנהגים הצעירים (36 לעומת 33), בדרכים הבינעירוניות נהרגו 221 בני אדם (זינוק של 18%), 65 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב כבדים, וכמו כן נהרגו 15 רוכבי אופניים ו-56 רוכבי אופנועים.
לא מיותר להזכיר ששיעור ההיפגעות של הולכי הרגל בישראל הוא כ- 32% מכלל ההרוגים לעומת כ-20% בלבד במדינות ה- OECD. בעוד שנה מהיום יפקע תוקף חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והיא תחדל מלהתקיים. 

תגובת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים טרם התקבלה.