הנה קיבלנו מתנה מהמדינה לכבוד 2016. מהלילה נשלם הרבה פחות על ליטר דלק 95  אוקטן בתדלוק עצמי. הרבה הרבה פחות. כמה פחות אתם שואלים? טוב, לא נימתח אתכם יותר מידי....21 אגורות פחות. וואו, המון כסף! כפי ששמעתם עכשיו מיוסי רוזן יושב ראש מכון האנרגיה והסביבה. הלילה בחצות, במקום להתנשק עם בן או בת הזוג שלכם לכבוד השנה החדשה, כנסו מהר לתחנת הדלק הקרובה, תנשקו את טנק הדלק הצמא שלכם, ובמקום לשלם נגיד 380 שקל לטנק, תשלמו שלוש-מאות שבעים ותשעה שקלים ועשרים ושתיים א"ג. הבנתם את זה? 21 אגורות פחות לליטר. 

ולמה זה מעצבן? כי מחירי הנפט צנחו בעולם בעשרות אחוזים בשנה האחרונה, והמחירים צונחים בהתאם. אבל בישראל הכל מתנהל עקום - מס הבלו מהווה 49 אחוזים מהמחיר לצרכן בתחנת הדלק, על זה תוסיפו עוד מע"מ 18 אחוזים, ועוד כל מיני תוספות קטנות- בסוף- תקשיבו טוב- 75 אחוזים מהמחיר שאנחנו משלמים בתחנות הדלק הולך על מיסים  וקצת הוצאות שיווק. ואם זה לא מספיק לכם, אז השבוע המליץ הכלכלן הראשי באוצר, יואל נווה, להעלות עוד יותר את המס כדי להכניס עוד שלושה מיליארד שקל לקופה הקטנה של המדינה, נוסף על השישה – עשר מיליארד שכבר ניכנסים לקופה. זאת המתנה יקרת הערך שקיבלנו היום. בושה.

ועוד הערה לסיום לשר החינוך נפתלי בנט- אתמול צ'יפרת את הסופרת המצויינת דורית רביניאן בהמון כסף, אמיתי, לא 21 א"ג כמו בדלק. תקשיב טוב נפתלי בנט לנתון המדהים הבא- מהבוקר עד עכשיו, מכירות ספרה של רביניאן "גדר חיה", זינקו במאות אחוזים!.הספר נחטף! אכן מתנה אדירה לסופרת צעירה בישראל. לא כדאי לחשוב קצת לפני שיורים שטויות?  מוטב שתחזור בך, ושתהיה לך שנה אזרחית נפלאה!