אירוע ירי בלב תל אביב: שני בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו בתקרית ירי שאירעה אחר הצהריים (שישי) בפאב. "הסימטא" ברחוב דיזנגוף 130 בתל אביב. אחד ההרוגים הוא אלון בקל, מנהל המשמרת בפאב. הפצועים פונו למספר בתי חולים - אל המרכז הרפואי "שיבא" הגיע פצוע אחד והוא מטופל בחדר ההלם, נערכת הערכה של מצבו. פצועה באורח בינוני פונתה ל"בילינסון" בפתח תקווה ופצוע באורח קל פונה ל"וולפסון" בחולון. בנוסף,  ארבעה פצועים באורח קשה ופצוע אחד באורח אנוש פונו לבית החולים "איכילוב".



בסביבות השעה 15:00 הגיע היורה לרחוב דיזנגוף בתל אביב. הוא נכנס לבית הטבע "אניס", שם הוא ממלא שקית בפיצוחים, הולך לקופה, ואז חוזר ומחזיר את הפיצוחים. הוא ניגש לעבר הדלת, מוציא את הנשק מהתיק ומתחיל לירות לעבר אדם שמנסה להימלט. לאחר מכן הוא ניגש לעבר פאב "הסימטא" ומתחיל לירות לעבר היושבים בו.

הירי ברחוב דיזנגוף

זירת הירי ברחוב דיזנגוף
אנשי הזיהוי הפלילי בבית טבע "אניס", ממנו החל מסע ההרג. צילום: מאיר בר און
אנשי הזיהוי הפלילי בבית טבע "אניס", ממנו החל מסע ההרג. צילום: מאיר בר און






נבדק חשד כי היורה הוא צעיר בן 22 מוואדי ערה. לאחר הירי הגיעו כוחות רבים לזירה, בהם הימ"מ, וביצעו סקירות אחר היורה, כולל כניסה לבתים שנחשד כי הוא מסתתר בהם, אולם הוא לא נמצא.

כוחות ביטחון רבים הגיעו למקום, ביניהם כוח ימ"מ, והחלו בסריקות נרחבות באזור הירי וברחובות הסמוכים במצוד אחר היורה, כולל כניסה לבתים בהם סברו הכוחות כי החשוד בירי מסתתר. בערוץ 10 דווח כי בתיקו של היורה, שהושאר בבית הטבע נמצא ספר קוראן.

פאראמדיקית מד"א שני מזרחי שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגעתי למקום היתה המולה גדולה, חלק מהפצועים היו בפאב וחלק שכבו על הכביש. מיד ניגשתי לגבר כבן 35 שסבל מפצע ירי בפלג גופו העליון, הוא היה בהכרה מלאה. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח ופיניתי אותו תוך כדי טיפול במצב קשה מאוד לבית החולים איכילוב. בנוסף פונו מהזירה עוד שני פצועים קשה לאיכילוב ופצוע בינוני לתל השומר".

חלון הפאב בו אירעה תקרית הירי. צילום: מור שמעוני
חלון הפאב בו אירעה תקרית הירי. צילום: מור שמעוני


הדר, אחראית משמרת בבר סמוך, סיפרה: "ישבנו בחוץ ולפתע שמענו חמש או שש יריות קרובות אחת לשנייה. כל מי שהיה ברחוב התחיל לרוץ כמו מטורף. רצנו לתוך המטבח יחד עם הלקוחות. חיכינו עד שנרגעו היריות, בינתיים התעדכנו שזה היה ממש קרוב. אחד המלצרים שהיה במקום סיפר שהיריות כוונו לתוך הבר.

נועה, שישבה בבית קפה צמוד לזירת הירי: "היה יום שישי שקט ורגוע, עוד התלוננתי שהכריך מתעכב. פתאום שמענו ירייה. בירייה השנייה רץ לפה אבא עם ילד וצעק לנו 'תשכבו'!. עדיין לא עיכלנו מה קרה. פתאום הייתה ירייה לבית הקפה שבו ישבנו. ואז ראיתי את היורה עומד ממש מולי. מעיל שחור שיער שחור זיפים והחזיק רובה עם שתי ידיים".

"נפלנו לרצפה ואני זוכרת את החיוך שלו. ירה שוב לעבר בית הקפה. לפתע הוא נמלט ואנשים התחילו לרוץ אחריו. אנשים התמוטטו מהלחץ אבל לא היו פה נפגעים. לקח למשטרה עוד שבע דקות להגיע. היריות בבית הקפה שלנו היה האחרון שבו הוא ירה לפני שנמלט".

עדי ראייה נוספים סיפרו: "היורה התחיל לירות לבית הקפה הראשון, עבר למסעדת ג'פאניקה וירה גם שם, זכוכיות התנפצו. אח"כ עבר וירה עוד שתי יריות בפינת הרחוב גורדון ודיזנגוף, ומשם נמלט דרך רחוב גורדון לכיוון מזרח (כיכר רבין)".

זירת הירי בת"א. צילום: מאיר בר און
זירת הירי בת"א. צילום: מאיר בר און


ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, נמצא בזירת הירי בתל אביב ואמר: "מה שאני יודע זה שנכנס בן אדם ופתח בירי. זה נראה לאומני. תל אביב היתה מטרה לטרור גם בעבר והנה זה חוזר ומכה בנו שוב. לבר הזה אין איפיונים בשבילי, זה פאב ברחוב דיזנגוף. צריך להפסיק להיות היסטריים. היה פה אירוע נורא, נעבור אותו כמו שעברנו אירועים בעבר".

כוחות משטרה בזירת הירי בתל אביב . צילום. אבשלום ששוני
כוחות משטרה בזירת הירי בתל אביב . צילום. אבשלום ששוני


כזכור, אתמול נפצע חייל צה"ל קל בפיגוע דריסה שהתרחש סמוך לשעה 12 בצהריים בצומת הביתות בין חווארה לתפוח. המחבל נוטרל וחוסל. החייל נפצע באורח קל והוא פונה לבית החולים "בילינסון" על ידי כוח רפואה של צה"ל. מתחקור ראשוני עולה כי רכב פלסטיני יצא מצומת הביתות לכיוון צפון ודרס את החייל. כוח צבאי שהיה במקום הגיב בירי ולאחר מספר דקות המחבל מת. כוחות גדולים של צבא ושל ומד"א הגיעו למקום וחסמו את ציר חווארה לכל הכיוונים. המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הוא חסן עלי חסן בן 22 מכפר ראבא, מזרחית לג'נין, זאת על פי דיווחים פלסטיניים.

הפאב בו אירע הירי ברחוב דיזנגוף בת"א  .צילום: אבשלום ששוני
הפאב בו אירע הירי ברחוב דיזנגוף בת"א .צילום: אבשלום ששוני


זירת הירי בת"א . צילום: אבשלום ששוני
זירת הירי בת"א . צילום: אבשלום ששוני


שלשום נתפסו שני קטינים בני מיעוטים
בני 12 ו-13 כשברשותם סכינים בירושלים. הילדים נצפו הולכים בצומת הרחובות החומה השלישית - חיל ההנדסה, והעלו את חשדם של שוטרים ואזרחים. השוטרים ניגשו לבדוק את החשודים והבחינו כי ידיהם בכיסים, השוטרים ביצעו בדיקה זהירה ובחיפוש נתפסו ברשותם סכינים. בעקבות כך הועברו השניים לחקירה.

מפקד יס"מ ירושלים התייחס לאירוע ואמר כי "פעילותם המקצועית של השוטרים ייתכן ומנעה פיגוע ופגיעה בחפים מפשע. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות לסיכול פגיעה בחיי אדם ולמען ביטחון הציבור".