אלון בקל (26) ושמעון רואימי (29) הם שני ההרוגים באירוע הירי בתל אביב. אלון היה מנהל משמרת בפאב "הסמטא". הוא עבר לגור בתל אביב מכרמיאל רק לפני שלושה חודשים.



אביו דוד סיפר לכתבים בבית החולים איכילוב, אליו פונה אלון, סיפר: "עזרתי לאחיו לעבור דירה לתל אביב, כשהחברה של אלון התקשרה לספר שהיה פיגוע בפאב של אלון. אחיו רץ לשם ואני נסעתי לאיכילוב. איך שראיתי אות מגיע באמבולנס ידעתי שהוא מת". 




על בנו סיפר: "הוא למד משפטים ומנהל עסקים, היה אמור להתחיל אצל עו"ד וייסגלס את ההתמחות שלו. הוא היה ילד פורח ושמח. בכל מקום שהגיע היה נותן את האור, היה גורם לכולם לצחוק, לא היה ילד כזה".

אביו של אלון בקל, שנהרג בירי בפאב "הסמטא". צילום: אבשלום ששוני
אביו של אלון בקל, שנהרג בירי בפאב "הסמטא". צילום: אבשלום ששוני



האב הוסיף: "למה אני בא לספר לכם? כל אחד אומר הילד שלי... שלא יהיה לכם ספק, הוא היה ילד מיוחד. הוא היה בשבילנו מיוחד במינו. אתמול הוא שלח לי הודעות: 'כיף לי, אני אוהב לחיות'".

עוד אמר האב דוד, כי הוא ובנו אוהדים את הפועל ירושלים בכדורסל, ואף תכננו לנסוע למשחק מול מכבי תל אביב בשבוע הבא. במועדון כדורסל העלו מודעת אבל בדף הפייסבוק לזכרו של אלון.
 

משפחת הפועל ״בנק יהב״ ירושלים מרכינה ראש לזכרו של אלון בקל, אוהד הקבוצה, שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. יהי זכרו ברוך.

Posted by Hapoel Jerusalem Basketball Club on Friday, January 1, 2016
אלון היה רכז מתנדבים בארגון "לתת". במבצעי איסוף מזון ארציים הוא בחר לקחת אחריות, לגייס מתנדבים ולהפעיל אותם באתרי הפעילות באזור השרון. כל מי שפגש בו מספר על בחור מלא כריזמה, תמיד עם חיוך ונתינה אינסופית. מלח הארץ.

ערן וינטרוב מנכ"ל ארגון לתת, אמר: "אני מניח שאלון רצה לתת מעצמו ולהתנדב מכיוון שהוא היה טוב לב, היה לו אכפת והוא האמין בערבות הדדית, בסובלנות, סולידריות חברתית, נתינה לאחר ואהבת חינם. הרוצח השפל שלקח את חייו מייצג בדיוק את ההיפך - רוע, אלימות, טירוף, קיצוניות, שנאת חינם".

"עצוב לכולנו היום, אבל נמשיך להאמין שהטוב יגבר על הרע, ולפעול בהתאם לערכים שיאפשרו לנו לחיות בחברה טובה יותר. ממש כפי שפעל אלון. שולחים חיבוק וניחומים כנים למשפחה. בשם המתנדבים ומשפחת לתת". 

שמעון רואימי מאופקים עבד בחברת הוט, ממנה נמסר: "מנהלי ועובדי חברת HOT מביעים צער וזעזוע עמוק ממותו של שמעון (שימי) רואימי ז"ל, שנרצח היום בפיגוע בתל אביב".

"שימי עבד בהוט במשך ארבע שנים, ובתפקידו האחרון שימש כאחראי משמרת במוקד של החברה בבאר שבע. הוא היה מסור לעבודתו ואהוב על עמיתיו.
HOT משתתפת בצערן הכבד של משפחות ההרוגים והפצועים, ונערכת ללוות את משפחתו של שימי ז"ל ואת חבריו לעבודה".

שמעון רואימי, שנהרג בירי בתל אביב. צילום: פייסבוק
שמעון רואימי, שנהרג בירי בתל אביב. צילום: פייסבוק