בתום הערכת מצב שהתקיימה בשעה האחרונה בתל אביב, בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ״ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו וגורמי ביטחון נוספים, הוחלט על המשך היערכות מתוגברת, לרבות הפעלת כוחות מיוחדים של המשטרה ובשיתוף השב״כ, עד לאיתורו של המפגע שביצע את אירוע הירי בתל אביב.



אחד הכיוונים שנבדקים הוא שהיורה הוא צעיר ערבי תושב ואדי ערה. מיטב הכוחות של הגופים ירכזו מאמצים באופן משמעותי וניכר לאיתור החשוד ולמיצוי החקירה. בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים.



בשלב זה הוחלט כי אין מקום למנוע מאזרחים להמשיך בשגרת חייהם, אל המשטרה שבה ומדגישה כי יש לשמור על ערנות וככל שיש חשש או התרחשות חריגה, להודיע למוקד 100 של המשטרה ולשוטרים הפרוסים בשטח.  



למרות זאת, רחוב דיזנגוף, בו אירע הירי, נראה כעיר רפאים. אמנם מזג אוויר קר ויורד גשם, אבל כנראה לא זו הסיבה העיקרית שהרחוב התוסס נראה שומם. בתי הקפה כמעט ריקים ועוברי אורח מעטים נראו מסתובבים. לעומתם, במקום נראו שוטרים רבים, גם בפינת פרישמן ובמקומות נוספים. בזירת הפיגוע החקירה בעיצומה: צוותי זיהוי פלילי אוספים כל בדל מידע ומתשאלים וגובים עדויות בחנות מוצרי הטבע "אניס", משם החל מסע הרצח שנמשך כמה שניות.



העובדים בפאב "הסימטא" הסמוך הכניסו את השולחנות והכיסאות ונראו דוממים. אחת העובדות פרצה בבכי וחבריה ניסו להרגיע אותה. "זה היה מראה מאד קשה", סיפר אחד מהם, "לא עיכלנו בהתחלה".



עובר אורח שהיה עד לירי סיפר: "דקה לפני כן הייתי בחנות ואז פתאום שמעתי יריות. אנשים לא הבינו מה קורה, אבל מהר מאד התחל צעקות ואנשים ניסו לתפוס מחסה. כאב לראות את זה".



נהג אוטובוס שנסע לכיוון כיכר רבין, סיפר שפתאום ראה אדם יוצא עם נשק ומתחיל לירות. הוא הוסיף: "פתחתי את הדלת ואנשים התחילו לברוח. הוא ירה במשך כמה שניות ונעלם".



באזור הפיגוע נמצאים צוותי תקשורת רבים מהארץ אבל גם מהעולם. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר: "שיגרת החיים התל אביבית של שישי בצהריים נקטעה באחת. פגשתי פצועים צעירים שיצאו לחגוג יום הולדת ומצאו עצמם באירוע ירי טרגי. תל אביב תמיד היתה יעד לאירועים מסוג ה וכמו תמיד אנחנו נתעקש להמשיך בשגרת חיינו".



המבחן בגדול של רחוב דיזנגוף יהיה הערב כשמדי שישי בשעות הערב המאוחרות הרחוב שוקק בבני אדם והפאבים ומתמלאים בצעירים.



בינתיים דיזנגוף נטוש.