בימים אלה ממש, כש־15 דיירים נצורים במתחם "האח הגדול", מנותקים מהעולם החיצון ומתבשלים במיץ של עצמם – עסוקה בעצמה גם שרי שמחוב, דיירת בדימוס, שנבצר ממנה אפילו להתפנות להציץ בסערות ובתככים שמתרגשים בבית שבו שהתה לפני שלוש עונות.



שמחוב (27), מקום 4 ב"האח הגדול 4" – העונה ששיגרה את יאנה יוסף וקותי סבג – היא כיום תלמידה מצטיינת בשנה השלישית של הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין. אחת שקוטפת תפקידים ראשיים כמעט בכל הצגה שיוצאת שם, ובימים אלו עסוקה רוב הזמן בחזרות להצגה "פדרה מאוהבת", שתעלה ב־5.1.



"אחרי העבודה הקשה, זה הדבר האמיתי", היא אומרת. "היו שלוש שנים אינטנסיביות שבהן הופתעתי מעצמי, מהתהליך הזה שגרם לי אוטומטית לוותר על כל העולם – עבודה, זוגיות, חברים ומשפחה. הבנתי שאני מאוד רוצה להיות שחקנית, וזה הפך להיות הדבר המרכזי בחיים שלי".



איך קיבלו אותך חברייך למחזור כשהגעת לשם על תקן "פליטת ריאליטי"?


"למזלי, בבית הספר של יורם יש המון אנשים שעשו המון דברים לפני שהגיעו לכאן, אז אין חובת ההוכחה. בסופו של דבר, מי שמחליט אחרי הריאליטי ללכת ולעשות מהבמה מקצוע צריך להבין שמדובר בשני עולמות שונים לחלוטין".



תסבירי.


"ההערצה מ'האח' נובעת ממי שהיית על המסך. אין לזה שום קשר לכישרון. אנשים שרוצים להישאר בתודעה אחרי ריאליטי לעולם לא יצליחו לשרוד את החודשים הראשונים בבית הספר למשחק".



אני מניחה שאחרי "האח הגדול" יכולת לקבל תפקידים בלי ללמוד משחק.


"כן. הגיעו לא מעט הצעות, אבל השאלה היא לאן את מכוונת. אם היה חשוב לי לתפוס את הגל של הפרסום, אז הייתי עושה הכל. כולל הכל. אבל אצלי זה הגיע ממקום אחר. לא באמת רציתי להתפרסם בזכות הופעתי בטלוויזיה. רציתי שיראו את הכישרון שלי ויאמינו בי כשחקנית. ההחלטה שלי הייתה לעשות משהו מקצועי שאני אוהבת, ולעשות את זה לאורך זמן. אני לא מוכנה לעשות דברים בצורה בינונית. אין סיכוי, לדוגמה, שאעשה אודישן אם לא התכוננתי אליו קודם".



במחזה "פדרה מאוהבת" - עיבוד של המחזאית שרה קיין לסיפור המיתולוגי על אהבת פדרה לבנה החורג היפוליטוס - מגלמת שמחוב את בתה של פדרה, דמות אופטימית בים של פסימיות. "למדתי מההצגה שהעולם לא יכול להתקיים בלי חוקים וגבולות, כי אחרת יהיה כאוס", היא מתפלספת. "תמיד אנחנו מחפשים מה חסר לנו בחיים. מה אין לנו. זה יכול לעצור לנו את החיים, להשמיד אותנו. הדמות שלי רוצה לגרום לאנשים להתקרב למציאות".



משהו שמוכר לך מהחיים?


"גם במהלך 'האח הגדול' ולאורך כל החיים, הייתי כמו פסיכולוגית לאחרים. לפני הכל, אני רוצה לאהוב את החיים שלי".



שמחוב נולדה ברוסיה ועלתה עם אמה, אחיה וסבתה בגיל 6. "הייתי ילדה בוגרת שצריכה לקחת אחריות על אמא שלה", היא אומרת. "הלכתי לבית ספר, למדתי עברית, והבנתי את המקום שאני נמצאת בו. לעומת אמא שלי, שהיה לה קשה להסתגל למצב החדש. התפקיד הזה לקח ממני המון. התבגרתי כמו שהייתי צריכה".



בגיל 16 התחילה שמחוב לעבוד במגוון תפקידים, מפועלת בבתי אריזה של תפוחי אדמה עד ניקיון. "אבל תמיד, גם בעבודות הפשוטות יותר, הייתה לי שאיפה להצליח".



למה החלטת ללכת ל"האח הגדול"?


"הפעם הראשונה ששאלתי את עצמי את השאלה הזאת הייתה אחרי שהתוכנית הסתיימה. לא הייתה לי שאיפה ללכת לריאליטי ולהתפרסם.



כשקיבלתי הצעה להגיע לאודישנים, זה הרגיש כמו רכבת הרים. כשנכנסתי לבית 'האח' זאת הייתה הפעם הראשונה שבאמת התחברתי לעצמי ולא הייתי במרדף. פחות עניין אותי מה אני עושה שם, ויותר עניין לחוות את הרגע. אני יכולה להגיד שבעקבות זה היה לי אומץ להתקבל לבית הספר למשחק. אז יצא לי טוב".



"פדרה מאוהבת". 5.1־16.1. אולם אורנה, מבשר 22, שכונת התקווה, תל אביב