השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, התארחה היום בתוכנית "איפה הכסף" של ענת דוידוב ברדיו ללא הפסקה 103FM, ושוחחה על התוכנית של האוצר לסיוע למגזר הערבי, בהתייחס לאירוע הרצחני בתל אביב. דוידוב שאלה את גמליאל האם היא מסכימה עם התבטאותו של נתניהו אתמול באזכרה לנרצחים בפיגוע בתל אביב, "חוק אחד לכולם". גמליאל השיבה כי "אסור לתת לעשבים שוטים לפגוע בחברה שלמה, ההנהגה הערבית והתושבים, כמו כולנו, מגנים את מעשה הטרור הנפשע הזה. מצד אחר, התוכנית שקידמתי עם שר האוצר תיתן לכך מענה תקיף והיא אינטרס של החברה כולה. צריכים לתת למיעוטים שבתוכנו שוויון הזדמנויות מלא, ולצערנו אנו רחוקים מכך מרחק עצום. 15 מיליון שקלים הגלומים בתוכנית יתועלו על מנת לצמצם את הפערים, ולקדם את החברה הערבית למקום טוב יותר".

 

האם את מסכימה עם דברי ראש הממשלה לגבי "חוק אחד לכולם", האם זו תגלית מבחינתו?
"אין פה עניין של תגלית. יש כאן תמונה עגומה שבהרבה מאוד מקרים הישוביים הערביים בישראל, אין בהם מערכת אכיפת חוק. אין אפילו תחנות משטרה, שלא לדבר על זה שאין שוטרים בני החברה הערבית שיהוו מודלים לחיקוי. גם לערבים הישראלים מגיעים מסגרות לאכיפת חוק. התוכנית תיתן מענה לעניין הזה, חוקית, וגם לפיתוח ההתיישבות בתוך הערים הערביות. בנייה לגובה, ועדות מקומיות בישובים הערביים, כל נושא מערכת החינוך, מעונות יום, תחבורה ציבורית ותשתית הכבישים, מוסדות תרבות, מרכזי ספורט. אני מסתובבת בכל רחבי הארץ והתמונה עגומה. כל ממשלות ישראל לדורותיהן אחראיות לה".
מה צריך לעשות היום כשיש התלהמות וקיצוניות? 
"אזרחי ישראל הערבים הם לא טרורירסטים, וצריך לומר זאת בצורה חד משמעית. יש עשבים שוטים שאיתם צריך להתמודד בצורה הקשה ביותר. אבל כמו שאמרתי בתחילת דברי, מרבית האוכלוסייה הערבית בישראל רוצה לחיות כאן בצורה טובה. אם ניתן לה תקווה ניתן מענה אמיתי לכל העניין הזה".
הפערים עצומים בין היישובים של החברה הערבית ליישובי המרכז. בדימונה היישובים נמצאים מתחת לתחתית, אין מילה אחרת לזה.
 "ביקשתי מראש הממשלה להקים את המשרד לשוויון חברתי בגלל זה, ביקשתי לקבל לידי את הטיפול בחברה הערבית. אחד מכל שלושה ילדים נושר ממערכת החינוך, אין להם אלטרנטיבה. כך יש הסללה לסחר בסמים, לסחר בנשים, וצריך לתת אלטרנטיבה דרך השקעה בחינוך. אפשר לבנות כאן חברה יותר שוויונית.


מאמץ אמיתי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע שאירע בשישי בדיזנגוף בתל אביב ואמר כי "כוחות הביטחון, השב"כ והמשטרה ממשיכים בחיפושים אחר הרוצח מתל אביב. מתנהל מאמץ גדול בשטח עם הרבה כוחות, מאמצים מודיעיניים בלתי פוסקים. המאמץ הזה נעשה גם בסיוע ובעזרה מצד אזרחי ישראל שמגלים ערנות ואחריות".
עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני אבקש מהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למסור עדכון קצר לממשלה ואני מבקש גם לעדכן במשהו נוסף. כשהקמנו את הממשלה אני ביקשתי מהשר ארדן ואחר כך מהמפכ"ל לעשות מאמץ אדיר לשנות דבר שקיים במדינה קרוב לשבעים שנה, וזה היעדר אכיפת חוק במגזר הערבי. האזרחים עצמם סובלים שם, סובלים מפשע גובר וכל אזרחי מדינת ישראל סובלים מההסתה ומהאלימות שהיא גם פלילית וגם לאומנית, שפוגעת בכל אזרחי ישראל. לכן המאמץ הזה הוא מאמץ אמיתי".