בשכונת ג'אבל מוכבר במזרח ירושלים מתבצעת הריסה באמצעות איטום הבוקר (שני) של ביתם של שני מחבלים שביצעו פיגועים ביום הדמים בירושלים, בתחילת אוקטובר האחרון

נאטם ביתו של המחבל בהאא עליאן, שביצע את פיגוע הירי באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים לפני כשלושה חודשים וחוסל במקום, יחד עם שותפו לביצוע הפיגוע, בילאל אבו גנאם, גם הוא תושב ג'בל מוכבר.

בנוסף, באותה השיטה נהרס ביתו של עלאא אבו ג׳מל, בן 33, תושב ג׳בל מוכבר, טכנאי בחברת בזק, שרצח בפיגוע דריסה את הרב ישעיהו גרשבסקי ז"ל, בתחנת אוטובוס בשכונת גאולה בירושלים. לאחר הדריסה יצא אבו ג'מל מן הרכב עם גרזן ופצע אזרחים נוספים תוך שהוא מנסה לרצוח אותם באכזריות. הוא חוסל על ידי עוברי אורח שירו בו למוות. הוא בן דודם של עדי ועסאן אבו ג׳מל, מפגעי פיגוע הירי בבית הכנסת בהר נוף ב-18 לנובמבר 2014. 

פיגוע הירי באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
פיגוע הירי באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם


בפיגוע הירי שאותו ביצע בהאא עליאן, נרצחו שלושה בני אדם: חביב חיים, ריצ'רד לייקין ואלון גובברג ונפצעו נוסעים נוספים. כאמור עליאן חוסל ואילו אבו גאנם - מואשם בשלושה סעיפי רצח ו-11 ניסיונות רצח. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 
על פי כתב האישום של שותפו לרצח, אבו גאנם, הוא תומך בארגון החמאס מזה מספר שנים. בתאריך 12.10.15 פנה אליו בהאא עליאן וסיפר לו כי ברשותו סכום כסף באמצעותו הוא מתכנן לרכוש אקדח על מנת לבצע פיגוע רצחני כנגד יהודים. אבו גנאם אמר לעליאן כי יצטרף אליו והשניים קבעו כי יבצעו פיגוע תוך שימוש באקדח וסכין.

ישעיהו קרישבסקי ז"ל, נרצח בפיגוע הדריסה והתקיפה בגרזן
ישעיהו קרישבסקי ז"ל, נרצח בפיגוע הדריסה והתקיפה בגרזן


בהמשך, הצטיידו אבו גנאם ובהאא באקדח ובסכין ונסעו לשכונת ארמון הנציב, שם עלו על אוטובוס מספר 78. השניים עלו ראשונים לאוטובוס והמתינו לעליית נוסעים יהודים אותם ירצחו. לאחר מספר דקות נסיעה בהם עלו כשניים עשר נוסעים לאוטובוס, החל אבו גנאם לירות למוות בנוסעי האוטובוס ובהאא דקר אותם במטרה לרוצחם.
לאחר שאזלו הכדורים מאקדחו של אבו גנאם, ולהב הסכין נשבר בגופו של ריצ'רד לייקין ז"ל, החל אחד מהשניים לחנוק את אחד הנוסעים במטרה לרוצחו. הגעתם של כוחות הבטחון למקום מנעה את המשך הקטל. אבו גנאם ובהאא עליאן רצחו בירי אקדח ובדקירות סכין את אלון אנדריי גובברג ז"ל, חביב חיים ז"ל וריצ'רד לייקין ז"ל ופצעו באורח קשה שלושה בני אדם, וכן גרמו לנפגעי חרדה נוספים. 

ריצ'רד לייקין זל"ל. נרצח באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים
ריצ'רד לייקין זל"ל. נרצח באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים


פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע לזירת הפיגוע בארמון הנציב, סיפר אז: "עם הגעתנו לזירת האירוע שררה במקום המולה רבה ונשמעו רעשי ירי, מיד נכנסתי לתוך האוטובוס על מנת להתחיל לחלץ ולהעניק טיפול רפואי לנפגעים. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו תוך דקות למקום ביצענו סריקה ראשונית והענקנו טיפול מציל חיים לנפגעים, ביצעתי פעולות החייאה בגבר כבן 45 במצב אנוש עם פצעי ירי בפלג גופו העליון ופיניתי אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה שם הרופאים המשיכו להיאבק כל חייו".