ביום השני של הלימודים מאז תחילת המצוד אחר המחבל מפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף, שוב עמדה מנהלת תיכון "אליאנס" שבצפון תל אביב, ורדה כגן, בשער הראשי של התיכון, לברך את תלמידיה ולהשרות תחושת ביטחון.

"היום מגיעים יותר ילדים, אבל עדיין זה רחוק ממספר התלמידים שמגיעים ביום יום, יש היום יותר אבטחה בכניסה הראשית. הגיעה סיירת הביטחון של תל אביב ועומדים פה שלושה מאבטחים בנוסף למאבטחים של התיכון", סיפרה כגן ל"מעריב".
 
יהלי ותמר, תלמידות כיתה ח', הגיעו היום לבית הספר, לאחר שאתמול נשארו בבית. "אתמול ההורים היו לחוצים מהמחבל כי אמרו שהוא בבית ספר והשאיר חפץ ליד התיכון, אז לא שלחו אותנו".


"ההורים שלי דיברו עם עוד הורים והם אמרו שהם לא שולחים,  אבל הם החליטו שכן נבוא ואם אין ילדים אז יחזירו אותי הביתה", סיפרה תמר. 

"גם היום לא שלחתי את בני, עדיין יש חשש. אנחנו ממעטים לצאת מהבית ועוקבים אחרי החדשות", סיפרה אם לשלושה ילדים שגרה ברמת אביב ג'. "בלילה שמענו כל הזמן מסוקים ושוטרים עברו בין הדירות, פשוט מלחיץ".

"אצלנו הציבו היום שוטר, בנוסף למאבטח ששכרנו", אמר משה פרימושר, אב לליאור ילדה בגן חבצלת בשכונת מגדלי נאמן בצפון תל אביב. "הגיעו היום כשני שליש מילדי הגן, אבל לפחות עשרה הורים השאירו את הילדים בבית. גם בבית ספר נופי ים בו בני לומד ואתמול הגיעו אליו כ20% מהילדים, הגיעו היום יותר". לדבריו, בבוקר נשמעו מסוקים שחגו מעל השכונה: "בית הספר מאובטח הרבה יותר מהגן, ואני מתכוון לעבור יותר מאוחר ליד הגן, לבדוק".

עיריית תל אביב: שעות פעילות המאבטחים הוארכו

מעיריית תל אביב נמסר כי "אחוזי ההגעה לבתי הספר והגנים בעיר עומדים על כ-80% בגני ילדים, יסודי והעל יסודי". עוד נמסר כי "נוכח המצב הביטחוני והפיגוע בדיזנגוף, מתגברת העירייה בצורה מסיבית את סיורי האבטחה ברחבי העיר. סיירי אגף סל"ע, אגף הפיקוח ומאבטחי העירייה, פועלים במתכונת מתוגברת בכל רחבי העיר, 24 שעות ביממה, בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם משטרת ישראל. סיורי האבטחה במוסדות החינוך ומתקני העירייה תוגברו, הוארכו שעות פעילות המאבטחים עד לשעה על 18:30 וניתן דגש מיוחד ליד גני ילדים, מוסדות חינוך ומקומות הומי אדם. כמו כן, הותקנו לחצני מצוקה בכל הגנים ונעשה רענון של הנחיות הביטחון לגננות ע"י קציני הביטחון העירוניים".