"מעלה אדומים תמיד תהיה חלק מדינת ישראל, ותישאר כזו בכל הסדר עתידי", כך הצהיר היום (שני) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, במהלך ביקור שקיים בעיר. 

 לפיד הגיע למעלה אדומים להשתתף בוועידת העסקים בעיר שמתקיימת זו הפעם השנייה. הוא נפגש עם בעלי העסקים בעיר, עם ראש העיר, בני כשריאל ולאחר מכן נשא נאום מרכזי בפני כ- 500 מבאי הוועידה לעסקים בעיר, בנושא המדיני וההשפעה של ההחלטה של האיחוד האירופאי על סימון מוצרים מההתנחלויות שמעלה אדומים נכללת בתוכה.
בפתח נאומו הדגיש לפיד כי מבחינתו ומבחינת מפלגת 'יש עתיד', מעלה אדומים היא חלק ממדינת ישראל: "מעלה אדומים בשבילי, בשביל המפלגה שלי, בשביל המרכז הישראלי היא חלק ממדינת ישראל, היא תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל, אין הסדר עתידי שבו היא לא חלק ממדינת ישראל". 

משרד החוץ הפסיק לתפקד
לפיד אמר לנוכחים כי ימשיך להוביל את המאבק נגד ההחלטה של האיחוד האירופאי לסמן מוצרים מההתנחלויות ואמר: "אני מתנגד נחרץ לסימון מוצרים בכל מקום ביהודה ושומרון. זה צעד אנטישמי ומזיק ואני הובלתי מאבק נגדו באירופה וגם בארצות הברית. למרבה הצער, הייתי כמעט לבד במאבק הזה, כי ממשלת ישראל לא הגיעה למגרש".

שר האוצר לשעבר המשיך ותקף את מדיניות ההסברה של הממשלה הנוכחית: "סימון המוצרים הוא לא גזירת גורל. הוא תוצר פוליטי של מאבק פוליטי, אבל הוא נוהל במעמד צד אחד. היה פה קרב ומדינת ישראל לא הגיעה אליו. משרד החוץ חולק בין ששה שרים שונים והפסיק לתפקד. ההסברה הישראלית מחולקת על חמישה משרדים שונים שאף אחד מהם לא יודע מה השני עושה. אף משרד ממשלתי לא טיפל בחרם, וקמנו בוקר אחד והיה סימון מוצרים על מעלה אדומים". 

לפיד פירט בדבריו את המאבק שהוא מנהל בהחלטה של האיחוד האירופאי לסמן מוצרים ישראלים: "בששת החודשים האחרונים ביליתי חלק ניכר מזמני במאבק על דמותה של מדינת ישראל בחו"ל. אני אומר לכם אפשר לשנות, אפשר לשפר, אפשר לגרום לאנשים וגם למדינות לשנות את דעתם. ישבתי על זה עם שר החוץ הבריטי, הצרפתי, האיטלקי, הנורווגי, ההונגרי, עם היועץ לביטחון לאומי הגרמני, עם חברי פרלמנט בכל אירופה, עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, עם חברי קונגרס וסנאט באמריקה. שינינו לא מעט דברים, הורדנו מהשולחן לא מעט ניסיונות לגרום נזק לישראל".