ערוצי תקשורת לבנוניים מדווחים כי צה"ל מבצע ירי ארטילרי לעבר אזור החוות שבעא ("הר דב"), בסמוך לצומת הגבולות של ישראל, לבנון וסוריה. דיווחי החדשות מצפון לגבול עולים בקנה אחד עם העדויות שפורסמו אתמול ב"מעריב אונליין", לפיהן ישראלים המתגוררים ברמת הגולן שמעו את קולות הפזגים אתמול ובמהלך סוף השבוע.  



על פי ערוצי החדשות הלבנוניים, צה"ל ירה למעלה מ-20 לכיוון חוות שבעא. גורם צבאי אמר אתמול ל"מעריב-אונליין" כי מטרת הירי הארטילרי היא להרחיק רועי צאן מהגבול. אולם, קולות הירי העלו כבר אתמול חשש כבד כי מתבצעים ניסיונות להנחת מטענים על הגבול, במטרה לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר המיוחס לישראל.



"ביררתי את הסוגיה מול צה"ל בגלל תלונות של תושבים שהגיעו אלי", מספר אחד ממפקדי כיתות הכוננות בצפון. "קצין בכיר בפיקוד הצפון מסר לי שיש חשש כבד שהחיזבאללה יניח מטען על הגבול בחסות הערפל, ולכן בכל פעם שמזהים תנועה חשודה מתבצע ירי של פגז לכיוון הגזרה במטרה להרתיע".


במערכת הביטחון המשיכו לשמור גם אתמול על כוננות מוגברת בגבול, בעיקר מחשש שחיזבאללה יממש את איומיו ויבצע פיגוע נקמה. הערכות הן כי נסראללה מכוון את נקמתו על פיגוע הנחת מטען ולא יותר מכך, מחשש להיגרר לעימות אלים מול ישראל; דבר שלדברי גורמים צבאיים אפשרי אך קיים ביחס נמוך.



כזכור, אתמול יצא נסראללה פעם נוספת לתקשורת בנאום ששודר בלבנון שבו הספיד איש דת שיעי. נסראללה שלח איומים נוספים ואמר "דמו של סמיר קונטאר עדיין מאלץ את החיילים והקצינים של האויב להתחבא במחילות לכל אורך הגבול. הם מחכים ואנחנו מחכים. הם מפחדים. כעת הגיע השלג והכביד עליהם עוד יותר", אמר בהתייחס לחיילי צה"ל ששומרים על הגבול במזג האוויר הקשה.



נסראללה הוסיף בנאומו: "הם כלואים עוד יותר במחילות שלהם, אבל על כל פנים אנחנו מחכים גם כן ואללה אוהב את אלה שמחכים. חשוב שהם יבינו שהרצח של האחים שלנו ושפיכת דמנו לא יעברו בקלות ועל הישראלים לפחד ולהתחבא. התגובה תגיע אם ירצה אללה".