ציפייה אדירה בצרפת לקראת הוצאת גיליון מיוחד לציון שנה לטבח במשרדי המגזין הסאטירי, ״שארלי הבדו״. במגזין, שאיבד שמונה מחברי המערכת כאשר שני אחים מוסלמים נכנסו למשרדיו והחלו לירות לכל עבר, יציינו היום את האסון הגדול באזכרה צנועה שתיערך בנוכחות קרובי משפחה של הנרצחים וחברי העיתון.



הגיליון המיוחד של ״שארלי הבדו״ שכבר מעורר סערה גדולה יודפס במיליון עותקים עבור קוראיו הצרפתיים ובנוסף, עשרות אלפי עותקים צפויים להימכר במדינות נוספות. על השער נראית דמות גבר מזוקן, שמסמל את אלוהים, כאשר הוא נושא על גבו תת מקלע ובגדיו מוכתמים בדם. הכיתוב מאשים: "שנה לאחר מכן – הרוצח עדיין מסתובב חופשי". בגיליון עצמו יופיעו קריקטורות שאוירו על ידי חלק מהקורבנות. המאייר לורן סוריסו, ששרד את הטבח באותו יום ונפצע באורח קשה, החל לנהל את המגזין בעקבות האירוע. 



כזכור, האחים שאריף וסעיד קואצ'י פרצו למשרדי המערכת וירו בנוכחים בתור נקמה על כך שהמגזין לעג לנביא מוחמד בכמה מגיליונותיו. שני האחים נורו למוות מאוחר יותר במהלך חילופי יריות עם המשטרה. לפני כחצי שנה, המאייר הראשי של המגזין, רנאלד לוזייר המכונה לוז, שהכעיס את הרוצחים כאשר אייר את מוחמד על השער, הודיע כי החליט לעזוב את ״שארלי הבדו״: "אני לא מצליח להירדם בלילות", סיפר לוז בדמעות והוסיף כי הוא ממשיך לראות את דמויות חבריו שנרצחו.



במאמר מערכת חריף שיופיע בגיליון המיוחד, תוקף סוריסו את הפנאטיים הדתיים "שעוברים התעללות מצד הקוראן", כותב בשבח החילוניות ומבקר את הדתות האחרות, "שמקוות למותו של המגזין 'שהעז' לצחוק על הדת... אנו נמשיך לצחוק על הדת", מבטיח סוריסו במאמר.



העורך הכלכלי של המגזין, אריק פורטהולט, סיפר בראיון בימים האחרונים כי הוא וחבריו במגזין, "מרגישים בדידות נוראית". לדבריו, "קיווינו, בעקבות מה שקרה, כי גם אחרים יעשו סאטירה אבל אף אחד לא מוכן להצטרף למאבק שלנו כי זה מסוכן. אתה יכול למות תוך כדי", הוסיף.