יממה לאחר שהתייצב מול המצלמות, נעצר הבוקר (שלישי) אביו של המחבל בדיזנגוף, על ידי כוח של השב"כ והמשטרה בביתו בכפר ערערה. מוחמד מלחם, אביו של נשאת מלחם, חשוד בסיוע לרצח ובשיבוש ראיות. אחותו של המחבל נעצרה גם היא ושני אחים נוספים נחקרו. כמו כן המשטרה חקרה חמישה מחבריו. בסך הכל, הגיעו לחדר החקירות כתשעה חשודים בסיוע למחבל.



במקביל לכך, שוחרר אחד האחים שנעצר. למרות בקשת המשטרה והשב"כ להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים, שופטת בית משפט השלום בחיפה לא קיבלה את הטענות ושחררה אותו.



במסגרת החיפושים הקדחתניים אחר עקבותיו של המחבל, הגיעו הבוקר כוחות משטרה ושב"כ לביתו של האב, וביצעו את מעצרו וכן מעצר של חמישה נוספים ששהו לצידו. בתוך כך בני משפחה וחברים נוספים נעצרו והועברו לחקירה. בסך הכל הגיעו לחדרי החקירות תשעה חשודים.



פרקליטו של האב טוען כי מדובר באובדן הדעת וחוסר אונים של המשטרה. גורמים נוספים מציינים כי המשטרה והשב"כ נקלעו למבוי סתום בחיפושים אחר המחבל, מכיוון שעדיין אין קצה חוט שיוביל לאיתורו, החלו במשטרה ובשב"כ להפעיל שיטת לחץ, כביכול, ולבצע מעצרים של בני משפחה כגון מקורבים, חברים, וכל מי שיוכל להשפיע בעצם מעצרו על המחבל, להסגיר את עצמו למשטרה ולשב"כ. 

גורמים במשטרה, לעומת זאת, דוחים את הטענות וטוענים כי מעצרו של האב נדרש לצורך החקירה ואירועים העולים ממנה. חשוב לציין כי אמש יצא בקריאה לבנו, להסגיר את עצמו למשטרה.

כבר ביום הפיגוע בעצם, טען האב כי הנשק נגנב מהכספת שלו והוא זה שמסר פרטים למשטרה ולשב"כ על כך שמדובר בבנו, כמי שמדובר באיש שביצע את הפיגוע בדיזנגוף. גורמים שונים טענו כי לא מן הנמנע כי האב פעל בדרך זאת על מנת שלא יהרסו את בית המשפחה.
 
גינה והתנצל

מוחמד מלחם, אביו של נשאת המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב גינה אתמול את הפיגוע שביצע בנו וקרא לו להסגיר את עצמו. "מגנה בחריפות את המקרה הזה מהרבה סיבות כי זה לא הנהלים שלנו לבצע טרור או פיגוע במדינת ישראל". 

האב פנה לבנו בשפה הערבית ואמר: "תתקשר אליי ונסדיר את העניינים, אני אודה לך מאוד על כך. אם אתה לא רוצה לעשות את זה - בקש עזרה מחבר". בפנייה לכוחות הביטחון הוסיף האב: "אנו יחד יכולים להגיע לפתרון כי המצב הזה קשה וחריג. אני פוחד שעוד אנשים יפגעו לכן אל תבנו עליי בלבד שאביא לכם את הילד, ביחד נגיע למה שאנו רוצים". מלחם ביקש למסור החלמה מהירה לנפגעים ואמר כי הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים.

בתוך כך ניצב בדימוס במשטרת ישראל, אריה עמית, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה תחת פיקודו מפכ"ל המשטרה הטרי רוני אלשיך, במצוד הנמשך כבר ארבעה ימים אחרי המחבל הנמלט מפיגוע הירי בתל אביב.

"משטרה לא יכולה לתפקד בלי שיתוף הציבור. בכלל בכלל לא. אחד התפקידים החשובים של מפקדי המשטרה הוא לטעת תחושת ביטחון ורוגע בקרב הציבור ביום יום ועוד יותר בעתות מצוקה", הסביר עמית והוסיף: "עושים זאת באמצעות הופעת בכירי המפקדים בתקשורת ככל שנידרש".

כזכור, שני בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו בתקרית ירי שאירעה ביום שישי בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף 130 בתל אביב. אחד ההרוגים הוא אלון בקל, מנהל המשמרת בפאב. בסביבות השעה 15:00 הגיע היורה לרחוב דיזנגוף בתל אביב. הוא נכנס לבית הטבע "אניס", שם הוא מילא שקית בפיצוחים, הלך לקופה, ואז החזיר את הפיצוחים. הוא ניגש לעבר הדלת, הוציא את הנשק מהתיק והתחיל לירות לעבר אדם שמנסה להימלט. לאחר מכן הוא ניגש לעבר פאב "הסימטא" והתחיל לירות לעבר היושבים בו.