מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ביקר היום (שלישי) את משפחתו של אלון בקל ז"ל, אחד מהנרצחים בפיגוע בתל אביב והתייחס למצוד המתנהל מזה חמישה ימים אחר נשאת מלחם, המחבל מהפיגוע. אלשיך רמז כי "אפשר להוריד משמעותית את המתח בגוש דן". 



בהמשך אמר אלשיך כי "ייתכן שיש דברים שגם אחר כך לא נוכל לפרס, כדי לשמור על הכלים שלנו למשימות עתידיות. אנחנו צריכים לרדוף עם אותם כלים אחרי עוד ועוד רוצחים לכן לעת הזו אנחנו מעדכנים את הציבור מה ההנחיות ואת זה עשינו ונעשה".



המפכ"ל הדגיש: "הנחיותינו לא השתנו, שמירה על שגרה היא חלק מהחוסן והערנות היא חלק מזה". כמו כן התייחס לגילוי הערנות של הציבור ואמר: "אני מעריץ את הציבור על ההתנהגות האחראית שלו, אנחנו מתייחסים לכל הצבעה שמגיעה מהציבור. הצבנו שוטרים איפה שצריך, אך בסוף הסד"כ שלנו מוגבל". לשאלה על הפרטים שידועים עד כה למשטרה, ענה: "אני לא אתן תשובות שממקדות מה אנחנו יודעים ומה לא, קבלו את זה בהבנה ותהיו אחראיים כמו הציבור".



אלשיך בבית משפחת אלון בקל ז"ל. צילום: יונתן הללי



מוקדם יותר נעצר אביו של המחבל על ידי כוח של השב"כ והמשטרה בביתו בכפר ערערה. במסגרת החיפושים הקדחתניים אחר עקבותיו של המחבל, הגיעו הבוקר כוחות משטרה ושב"כ לביתו של האב, וביצעו את מעצרו וכן מעצר של חמישה נוספים ששהו לצידו.



פרקליטו של האב טוען כי מדובר באבדן הדעת וחוסר אונים של המשטרה. גורמים נוספים מציינים כי המשטרה והשב"כ נקלעו למבוי סתום בחיפושים אחר המחבל, מכיוון שעדיין אין קצה חוט שיוביל לאיתורו, החלו במשטרה ובשב"כ להפעיל שיטת לחץ, כביכול, ולבצע מעצרים של בני משפחה כגון מקורבים, חברים, וכל מי שיוכל להשפיע בעצם מעצרו על המחבל, להסגיר את עצמו למשטרה ולשב"כ. 

גורמים במשטרה, לעומת זאת, דוחים את הטענות וטוענים כי מעצרו של האב נדרש לצורך החקירה ואירועים העולים ממנה. חשוב לציין כי אמש יצא בקריאה לבנו, להסגיר את עצמו למשטרה.

כבר ביום הפיגוע בעצם, טען האב כי הנשק נגנב מהכספת שלו והוא זה שמסר פרטים למשטרה ולשב"כ על כך שמדובר בבנו, כמי שמדובר באיש שביצע את הפיגוע בדיזנגוף. גורמים שונים טענו כי לא מן הנמנע כי האב פעל בדרך זאת על מנת שלא יהרסו את בית המשפחה.