אם לא די בהיעדר קצה חוט בחקירה והחיפושים שהעלו עד כה חרס, נחתה היום (שלישי) על המשטרה ושירות הבטחון הכללי (שב"כ) מהלומה נוספת, שעה שבית המשפט לא נעתר לבקשתם והחליט להאריך ביומיים בלבד את מעצרו של מוחמד מלחם אביו של המחבל, החשוד בעבירות של סיוע לרצח ושיבוש הליכי חקירה.
 
בבית המשפט ביקשו כוחות הביטחון להאריך את מעצרו של האב ב-12 ימים, אולם בית המשפט נעתר לבקשת פרקליטו של החשוד, עו"ד נחמי פיינבלט והורה להאריך את המעצר כאמור עד מחרתיים בלבד. גם מעצרם של באדר מלחם, דודו של המחבל, הוארך ביומיים בלבד ואילו מעצרם של חברו שרקייה איימן תושב מזרח ירושלים ובן דודו אמין מלחם הוארך בשישה ימים.

גורם בטחוני אמר בביקורת על המשטרה כי "ההתפרעות בביצוע מעצרים מכל הבא ליד והשחרור בבית המשפט של חלק מהם לא מוסיף כבוד למשטרה ולא מעצים את המידע שיש לחקירה. לכן, יש להתבסס על המישור המודיעיני ובעבודת שטח עמוקה, ולארוב לכל טעות שתגיע מצידו של המחבל".

בינתיים נמשך המצוד אחר המחבל עצמו. החל משעות הבוקר דוללו על פי הנחיית המפכ"ל כוחות המשטרה בתל אביב המחפשים אחר המחבל הנמלט, אך החיפושים ממשיכים להיערך באזורים רמת אביב ג' ובצפון תל אביב, כאשר כוחות נוספים עדיין ערוכים לקריאות על פי מוקד. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי ההחלטה מתייחסת לכוחות הגלויים בלבד.


יותר מ-96 שעות של חיפושים עדיין לא הביאו לתפיסתו של המחבל וגורמים במשטרה מעריכים כי ההחלטה של המפכ"ל קשורה לרצון להפחית ככל שניתן את הלחץ בקרב הציבור. "המראות של שוטרים עם נשקים שלופים ונוכחות גבוהה של משטרה במקרה הזה - מחד מלחיצה יותר את הציבור ומאידך יש בה כדי לגרום אולי למחבל להסתתר ולהימנע מטעויות".
 
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ביקר את משפחתו של אלון בקל ז"ל, אחד מהנרצחים בפיגוע בתל אביב והתייחס למצוד המתנהל מזה חמישה ימים אחר נשאת מלחם, המחבל מהפיגוע. אלשיך רמז כי "אפשר להוריד משמעותית את המתח בגוש דן". בהמשך אמר אלשיך כי "ייתכן שיש דברים שגם אחר כך לא נוכל לפרס, כדי לשמור על הכלים שלנו למשימות עתידיות. אנחנו צריכים לרדוף עם אותם כלים אחרי עוד ועוד רוצחים לכן לעת הזו אנחנו מעדכנים את הציבור מה ההנחיות ואת זה עשינו ונעשה".

המפכ"ל הדגיש: "הנחיותינו לא השתנו, שמירה על שגרה היא חלק מהחוסן והערנות היא חלק מזה". כמו כן התייחס לגילוי הערנות של הציבור ואמר: "אני מעריץ את הציבור על ההתנהגות האחראית שלו, אנחנו מתייחסים לכל הצבעה שמגיעה מהציבור. הצבנו שוטרים איפה שצריך, אך בסוף הסד"כ שלנו מוגבל". לשאלה על הפרטים שידועים עד כה למשטרה, ענה: "אני לא אתן תשובות שממקדות מה אנחנו יודעים ומה לא, קבלו את זה בהבנה ותהיו אחראיים כמו הציבור".

אלשיך בבית משפחת אלון בקל ז"ל. צילום: יונתן הללי


מוקדם יותר נעצר אביו של המחבל על ידי כוח של השב"כ והמשטרה בביתו בכפר ערערה. במסגרת החיפושים הקדחתניים אחר עקבותיו של המחבל, הגיעו הבוקר כוחות משטרה ושב"כ לביתו של האב, וביצעו את מעצרו וכן מעצר של חמישה נוספים ששהו לצידו. 

פרקליטו של האב טוען כי מדובר באבדן הדעת וחוסר אונים של המשטרה. גורמים נוספים מציינים כי המשטרה והשב"כ נקלעו למבוי סתום בחיפושים אחר המחבל, מכיוון שעדיין אין קצה חוט שיוביל לאיתורו, החלו במשטרה ובשב"כ להפעיל שיטת לחץ, כביכול, ולבצע מעצרים של בני משפחה כגון מקורבים, חברים, וכל מי שיוכל להשפיע בעצם מעצרו על המחבל, להסגיר את עצמו למשטרה ולשב"כ. 
 
גורמים במשטרה, לעומת זאת, דוחים את הטענות וטוענים כי מעצרו של האב נדרש לצורך החקירה ואירועים העולים ממנה. חשוב לציין כי אמש יצא בקריאה לבנו, להסגיר את עצמו למשטרה

כבר ביום הפיגוע בעצם, טען האב כי הנשק נגנב מהכספת שלו והוא זה שמסר פרטים למשטרה ולשב"כ על כך שמדובר בבנו, כמי שמדובר באיש שביצע את הפיגוע בדיזנגוף. גורמים שונים טענו כי לא מן הנמנע כי האב פעל בדרך זאת על מנת שלא יהרסו את בית המשפחה.

כזכור, שני בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו בתקרית ירי שאירעה ביום שישי בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף 130 בתל אביב. אחד ההרוגים הוא אלון בקל, מנהל המשמרת בפאב והשני הוא שמעון רוימי מאופקים, שהגיע לחגיגת יום הולדת. בסביבות השעה 15:00 הגיע היורה לרחוב דיזנגוף בתל אביב. הוא נכנס לבית הטבע "אניס", שם הוא מילא שקית בפיצוחים, הלך לקופה, ואז החזיר את הפיצוחים. הוא ניגש לעבר הדלת, הוציא את הנשק מהתיק והתחיל לירות לעבר אדם שמנסה להימלט. לאחר מכן הוא ניגש לעבר פאב "הסימטא" והתחיל לירות לעבר היושבים בו. בהמשך, הוא רצח את נהג המונית אמין שעבאן, בן 42 מלוד.