צפון קוריאה ביצעה הלילה (רביעי) ניסוי מוצלח בפצצת מימן, כך הודיעה הטלוויזיה הממלכתית. לדברי פיונגיאנג, הסיבה לניסוי היתה "הזכות החוקית" להגן על המדינה נגד ארצות הברית. בשידור הטלוויזיה נטען כי הניסוי היה מושלם ושאם וושינגטון לא תאיים על צפון קוריאה, לא יהיה צורך להשתמש בנשק גרעיני: "נמשיך לחזק את תכנית הגרעין על מנת להגן על עצמנו נגד המדיניות העוינת של ארצות הברית". כתוצאה מהניסוי הורגשה באזור הניסוי רעידת אדמה בעצמה 5.1.

בהודעה ששודרה בטלוויזיה, אמר המשטר, כי לא יוותר על תכנית הגרעין כל עוד ארצות הברית תשמור על "עמדת התוקפנות" שלה. בנוסף, צפון קוריאה התחייבה לנהוג כמדינת גרעין אחראית ונשבעה לא להשתמש בנשק הגרעיני שברשותה כל עוד הריבונות שלה לא תופר. בנוסף, אמרה כי לא תעביר את יכולותיה הגרעיניות לגורמים אחרים. 

עוד נמסר כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, חתם על הצו המורה לערוך את הניסוי לפני שלושה ימים. למרות הטענות של הצפון בדבר הצלחת הניסוי, קשה לדעת אם הן נכונות, ומדינות אחרות ינסו לאשר את הדבר. 



בתוך כך טוען הבית הלבן כי אין באפשרותו לאשר את ביצוע הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית. עם זאת הוסיפה ארצות הברית כי תמשיך לעקוב אחרי המצב. "למרות שאנחנו לא יכולים לאשר את הטענות של קוריאה הצפונית, אנחנו מגנים כל הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם וקוראים שוב לקוריאה הצפונית לציית להתחייבויותיה הבינלאומיות", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, נד פרייס. עוד הוסיף פרייס כי ארצות הברית תמשיך "לשמור ולהגן של בעלות בריתנו באזור" וכן כי "נגיב בהתאם על כל פרובוקציה של קוריאה הצפונית".



"איום על ביטחונה של יפן"



סוכנות הידיעות יונהאפ דיווחה כי נשיא דרום קוריאה, פארק ג'ון היי, יקיים ישיבה של המועצה לביטחון לאומי על מנת לדון בניסוי של השכנה מצפון. משרד ההגנה הודיע כי הצבא יגביר את הפיקוח על המדינה המבודדת. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי ארצו תגיב בתקיפות לפעולה של צפון קוריאה נגד ההסכם לאי הפצת נשק גרעיני, וכינה את הניסוי "איום על ביטחונה של יפן". לדברי אבה, יפן בשום אופן לא יכולה לסבול צפון קוריאה גרעינית. 


פצצת מימן גורמת לפיצוץ חזק יותר משמעותית מפצצת אטום ויש צורך בטכנולוגיה יותר מתקדמת כדי ליצרה. לכן, אם טענת פיונגיאנג נכונה, משמעות הדבר שנעשתה התקדמות גדולה לעבר נשק גרעיני. 

מוקדם יותר דיווחה התקשורת בדרום קוריאה, כי צפון קוריאה ביצעה בחודש שעבר ניסוי בשיגור טיל בליסטי מצוללת, אולם צבא הדרום הודיע כי אינו יכול לאשר זאת. סוכנות הידיעות יונהאפ ציטטה גורם בסיאול שאמר שנראה כי פיונגיאנג ביצעה ניסוי פליטה של טיל בליסטי מצוללת בחודש דצמבר, זאת בעקבות כישלון של ניסוי דומה חודש קודם לכן. גורם בצבא הדרום אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שצפון קוריאה ממשיכה לפתח יכולת שיגור מצוללות, אבל ייקח זמן רב לפני שתוכל לשגר נשק כזה.