המצוד אחר המחבל בתל אביב נמשך: חיפושים נרחבים נערכים הבוקר (רביעי) בערי המשולש. הכוחות הגיעו לביתם של קרובי משפחתו של המחבל מצד אמו וכוחות גדולים מאוד מכתרים את ערי המשולש משעות הבוקר המוקדמות. זהו יומם השישי של החיפושים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, כשאתמול נערכו סריקות נרחבות בערי גוש דן. התושבים מהעיר המכותרת מדווחים על מאות שוטרים שלא מאפשרים להם לצאת מהבתים, ומפעילים לחץ כבד על שני אתרים בעיר.



החל משעות הבוקר המוקדמות נכנסו כוחות גדולים של המשטרה, יס"מ וימ"מ יחד עם חוקרי השב"כ לשתי שכונות באחת הערים במשולש. הכוחות סגרו על השכונות ויצרו כתרים ולחץ. ייתכן כי מדובר במידע ספציפי שהגיע לחוקרים והוביל אותם לאותה נקודה. ברשת ב' דווח כי התושבים נתקלו בכוחות וסירבו לשתף איתם פעולה. ישנה תחושה של פחד מצד התושבים החוששים לדבר.



החיפושים בערי המשולש מגיעים לאחר שאתמול דוללו כוחות המשטרה המחפשים אחר המחבל הנמלט בתל אביב, זאת על פי הנחיית המפכ"ל, רוני אלשיך. "אפשר להוריד משמעותית את המתח בגוש דן" - כך הכריז אתמול מפכ"ל המשטרה, רב־ניצב רוני אלשיך, בתום ביקור בכרמיאל אצל משפחתו של אלון בקל ז"ל, אחד הנרצחים בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב המפכ"ל הדגיש: "הנחיותינו לא השתנו, שמירה על שגרה היא חלק מהחוסן, והערנות היא חלק מזה. אני מעריץ את הציבור על ההתנהגות האחראית שלו, אנחנו מתייחסים לכל דיווח שמגיע מהציבור. הצבנו שוטרים איפה שצריך, אך בסוף - סדר הכוחות שלנו מוגבל".



אביו של המחבל חשוד בסיוע לרצח


לצד החיפושים, אתמול נעצר מוחמד מלחם, אביו של המחבל נשאת מלחם, בחשד לסיוע לרצח. לאחר שמוחמד מלחם דיווח למשטרה שבנו ביצע את הפיגוע בדיזנגוף ואף קרא לו להסגיר את עצמו - הוא נעצר אתמול בביתו בערערה בחשד לסיוע לרצח, לגרימת מוות ולשיבוש ראיות. פרקליטו של האב אף רמז אמש כי הוא יצר קשר עם בנו לאחר הפיגוע.



אחותו של המחבל נעצרה גם היא ושני אחים נוספים נחקרו. כמו כן המשטרה חקרה חמישה מחבריו. בסך הכל הגיעו לחדר החקירות כתשעה חשודים בסיוע למחבל. במקביל שוחרר אחד האחים שנעצר. למרות בקשות המשטרה והשב"כ להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים, שופטת בית משפט השלום בחיפה לא קיבלה את הטענות ושחררה אותו.



מוחמד מלחם, אביו של המחבל נשאת מלחם. צילום: צילום מסך
מוחמד מלחם, אביו של המחבל נשאת מלחם. צילום: צילום מסך



פרקליטו של האב, עו"ד נחמי פיינבלט, טוען כי מדובר באובדן הדעת ובחוסר אונים של המשטרה. אולם הוא עצמו רמז אמש בחדשות ערוץ 10 כי האב יצר קשר עם בנו לאחר הפיגוע. (קיראו ראיון ראשון עם עו"ד נחמי פיינבלט לאחר שהוביל לתפיסתו של המחבל)



גורמים נוספים מציינים כי המשטרה והשב"כ נקלעו למבוי סתום בחיפושים אחר המחבל מכיוון שעדיין אין קצה חוט שיוביל לאיתורו. לכן הם החלו להפעיל שיטת לחץ, כביכול, ולבצע מעצרים של בני משפחה, מקורבים וחברים וכל מי שיוכל להשפיע על המחבל להסגיר את עצמו.



לעומת זאת, גורמים במשטרה דוחים את הטענות וטוענים כי מעצרו של האב נדרש לצורך החקירה. גורמים שונים אף טענו כי לא מן הנמנע שהאב דיווח על בנו וקרא לו להסגיר את עצמו כדי שלא יהרסו את בית המשפחה.



אולם אף על פי שהשב"כ והמשטרה ביקשו מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרו של האב ב־12 יום, בית המשפט נעתר לבקשת עו"ד פיינבלט והורה להאריך את המעצר עד מחר בלבד. גם מעצרם של באדר מלחם, דודו של המחבל, הוארך ביומיים בלבד. מעצריהם של חברו שרקייה איימן תושב מזרח ירושלים ובן דודו אמין מלחם הוארכו בשישה ימים.



מוקדם יותר החליטה השופטת איילת דגן לשחרר את ג׳ודאת מלחם, אחיו שיל המחבל, לאחר שתימצא חלופת מעצר. זאת חרף בקשת כוחות הביטחון להאריך את מעצרו פעם נוספת.