תקרית טיסת "אג'יאן איירליינס" מאתונה: ניסים, אחד מהנוסעים שהיה אתמול על הטיסה מיוון לישראל שעוכבה לאחר שהנוסעים הישראלים דרשו להוריד ממנה את אחד הנוסעים, ערבי ישראלי, שעורר את חשדם, סיפר הבוקר (רביעי) על שהתרחש באירוע. בראיון לגל"צ תיאר ניסים מה עורר את חשד הנוסעים: "ראיתי בחור נאה שעל צווארו כובע צמר אדום. הוא היה נראה הזוי ושפת הגוף שלו הייתה מאיימת. היו לו מבטים חודרים ומפחידים".

הוא הדגיש כי החשש לא היה של מספר נוסעים, אלא של קבוצה רחבה על המטוס: "זה לא היה פחד של נוסע אחד או שניים, חלק גדול הביע את החשש וזה התחיל לכרסם אצל כמעט כולם. לפני שעלינו למטוס זה כבר הורגש אצל חלק מהנוסעים. כשעברתי בין האנשים במטוס, לכולם הייתה תחושה לא טובה לגבי אותו אחד. אני טס המון ולא נתקלתי בסיטואציה כזאת שמשותפת לרוב".

על התחושות בקרב הנוסעים סיפר: "חלק הגיעו למצב של חרדה איומה, בכי ומצוקה. הגישה של הנוסעים הייתה מאוד מתורבתת ויפה. הם פנו לצוות והביעו את החשש וביקשו בדיקה ראויה ונוספת כדי שנוכל לטוס באופן בטוח".

אבל לפי חברת התעופה זו הייתה קבוצה קטנה של ישראלים, שקטלגה את הנוסעים האלה
"זה ממש לא נכון. לא קם אחד מכל הנוסעים ואמר את ההפך. זה אומר שכולם הרגישו כך".

הנוסעים נבדקו והצוות קבע שהכל בסדר איתם, למה הם ירדו ולא אתם?
"ישבתי עם אחת הדיילות שהביעה באוזניי בדיוק את אותה תחושה של הנוסעים. אני שוב אומר - לא מדובר בשני אנשים וזה היה הזוי כי אנחנו הבענו חשש לגבי אותו אדם. אחד מהנוסעים דיבר איתו וכשחזר - הביע גם הוא את החשש שלו".

לאחר שהורידו את הנוסעים שעוררו את חשד הישראלים ובדקו אותם, הנוסעים ביקשו לבדוק גם את התאים שלהם. על כך אמר ניסים: "בשלב הזה אנשים הרגישו נח יותר ונשארו על המטוס. שדה התעופה ביוון אינו מבצע בדיקות בטיחות קפדניות. העברנו פצירות ובקבוקי מים בלי בעיה".

בדיעבד- אתה לא חושב שזה מוציא שם רע לכולנו?

"מותר לנו להביע את החשש שלנו. אף אחד לא הגדיר את המוצא שלהם או היה גזען, הבענו את החשש באופן אובייקטיבי. בדיוק כמו שאתה רואה איש חשוד ברחוב ואתה ערני. במקרה של טיסה אין הזדמנות שנייה. זו לא קבוצה קטנה של אנשים ברברים וגזעניים כמו שקטלגו אותנו, אם חס וחלילה היה קורה משהו היו נותנים לנו צל"ש".

מחרבת "אג'יאן איירליינס" נמסרה תגובה נוספת לאחר התקרית:"האירוע המצער הסתיים במהרה בזכות שיתוף הפעולה של הנוסעים שהסכימו לדחות את טיסתם. החברה התנצלה בפני שני הנוסעים הללו, שהותקפו והואשמו הלא עוול בכפם".

תחילת הפרשה: הנוסעים נשארו לעמוד


כזכור, אתמול פורסם במהלך טיסת החברה מאתונה לישראל, עלה נוסע ערבי-ישראלי אל הטיסה, כשהוא לבוש בגדים אדומים, ומשך את תשומת ליבם של הנוסעים. מספר ישראלים הודיעו לדיילות כי הם לא מתכוונים לתת למטוס להמריא ונשארו לעמוד כדי למנוע את ההמראה. על פי כתב רשת ב' של קול ישראל, שחשף את הפרשה, התעוררו ויכוחים חריפים בין הצדדים, כשהצוות היווני היה המום ולא ממש הבין בכלל מה רצו הנוסעים. הוויכוח נמשך במשך שעה, וכאשר הבין הצוות כי הנוסעים מתכוונים להמשיך במחאה. הם שוחחו עם השניים והציעו להם לקבל מלון וטיסה למחרת, והשניים הסכימו לעניין ולמחרת עשו דרכם לישראל. שגרירות ישראל ביוון עודכנה על האירוע, אך כיוון שלא מדובר בחברה ישראלית ובעקבות כך שהשניים יצאו כבר חזרה לישראל, השגרירות לא התערבה בנושא.