13 אלף עגלים וכבשים היו תקועים בדרך לישראל עקב תקלה באוניית "משלוחים חיים", אשר מובילה בעלי-חיים מאוסטרליה לשחיטה בארץ. התקלה במנוע העמידה בסיכון 13 אלף עגלים וכבשים הכלואים על סיפונה. בארגון "אנונימוס" מוסרים כי ככל הנראה המשלוח מיועד לבית המטבחיים הגדול בישראל, "דבאח". עמותות תנו לחיות לחיות ואנונימוס לזכויות בעלי-חיים שלחו פנייה דחופה לשר החקלאות בדרישה לבטל את המשלוח. פנייתם העלתה פרי: בעקבותיה נוהלו מגעים בין השירותים הווטרינריים הישראלים לאוסטרלים, וסוכם כי בעלי החיים ייפרקו מהאוניה ומשלוח היבוא יבוטל.



האוניה המדוברת היא Ocean Outback, המובילה 7,400 כבשים ו-5,600 עגלים לפיטום ושחיטה בישראל. היא יצאה מאוסטרליה בדרכה לישראל לפני כשבוע, אך  התברר כי היא התעכבה סמוך לחופי אוסטרליה בשל תקלה במנוע שהתגלתה בסמוך לעזיבתה את הנמל. "בשלב זה לא ברור בכמה זמן יתארך המסע הימי, ומה מצבם של בעלי החיים הכלואים באוניה" אמרו בארגוני רווחת בעלי החיים, טרם היענות משרד החקלאות לבקשתם. ברשת החדשות האוסטרלית הגדולה ABC דווח היום ( רביעי) כי המשלוח מיועד לבית המטבחיים "דבאח", אותו בית מטבחיים שנסגר זמנית בחודש יוני האחרון עקב תחקיר שחשף התעללות בבעלי-חיים, אשר פורסם הן בתקשורת הישראלית והן באוסטרלית.



"זוהי התקלה החמישית ב'משלוחים החיים' מאוסטרליה לישראל בשנתיים האחרונות", אומרים באנונימוס. "העמותות שלחו פנייה דחופה לשר החקלאות אורי אריאל וליו"ר השירותים הווטרינריים ד"ר נדב גלאון, בדרישה לבטל את היתר היבוא לאוניה זו על מנת שלא להאריך את סבלם של בעלי החיים, ולהשעות את המשלוחים החיים מאוסטרליה עד לביצוע תחקיר מקיף על השלכות תקלות מסוג זה". עוד הוסיפו כי "תאונות טראגיות כאלו הן תופעה שכיחה במסעות מפרכים של אוניות המובילות אלפי בעלי חיים מהקצה השני של העולם, ובכל פעם שיש תקלה מכנית באוניה המסע המייסר מתארך, ובעלי-חיים רבים חולים ומתים". לפני כחודש הגישו העמותות עתירה לבג"צ בדרישה לאסור על המשלוחים החיים. 



לאחר ההחלטה על ביטול המשלוח, העמותות בירכו את שר החקלאות על המהלך: "משרד החקלאות פעל היטב כשהחליט לעצור את היבוא, ולחסוך מ-13 אלף בעלי-חיים מסע מייסר שעלול היה להתארך משמעותית לנוכח התקלה במנועי האוניה. אנו מקווים כי ההיתר לא יחודש והביטול יישאר בעינו, וקוראים לשר אורי אריאל לאסור על כל 'המשלוחים החיים'. הובלת בעלי-חיים על פני יבשות וימים בבטן אוניה צפופה היא התעללות מיותרת, שמנוגדת לחוק צער בעלי-חיים".