בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ה') ארבע שנות מאסר בפועל על מורה בדואי מהיישוב חורה, שלימד את תלמידיו לתמוך בארגון המדינה האסלאמית, דאעש, שהוכרז גם בישראל כארגון טרור. המורה מוחמד אבו אל-קיעאן (28), נשוי ואב ל-5 ילדים, הורשע על פי הודאתו בעבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת וניסיון להצטרף לארגון הטרור לאחר נסיעה לסעודיה ומשם לסוריה.



על פי כתב האישום, שימש לעיתים מלבד היותו מורה בבית הספר היסודי גם דרשן במסגד, ולקח חלק במפגשים סודיים שנערכו במקומות מסתור, בהם כ"מורה רוחני" שהעביר תכנים הקשורים לארגון דאעש.



עוד נטען בכתב האישום, כי הנאשם הקים חוליה סודית, שערכה מפגשים חשאיים ותכנן יחד עם חבריה לצאת מהארץ ולעבור לסוריה. במועדים שונים ביולי ואוגוסט 2014 נפגש עם נער שהיה בן 15, ועם נער אחר, ובמפגשים אלה הסביר להם על דאעש והשקפותיו, סיפר להם על הדרך של הארגון והלחימה בסוריה, והראה לנער סרטונים של הארגון, וכתוצאה ממעשי הנאשם, השניים הביעו תמיכה בארגון דאעש.



על פי האישום הראשון, מסוף שנת 2013 ועד למעצרו ביוני אשתקד השתתף הנאשם באספות של תומכי דאעש שנערכו ליד המסגד, ובמשתתפים בהן גם אדם בשם עותמאן אבו אל-קיעאן שהצטרף לדאעש בסוריה ונהרג, אחיו ונוספים. באספות אלה הוצגו סרטונים, הושמעו נאומים ונוהלו שיחות על פעילות הארגון.



השופט יואל עדן קבע, כי "הנאשם עסק בפעילות אינטנסיבית להפצת האידיאולוגיה של ארגון טרוריסטי מיליטנטי וקיצוני ביותר אשר כאמור הינו בעל רמת איום גבוהה כלפי ישראל, תוך שהוא מנצל את מעמדו המכובד בקהילה כדי לשאת דרשות במסגד בפני המתפללים בו, במטרה להביאם לתמיכה בארגון, שימש כמטיף לארגון והעביר תכנים הקשורים בו".