שייח' כמאל ח'טיב, סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל, ואימאם מסגד עומר אבן אל-ח'טאב בכפר כנא הגיבו לאירועי לכידתו והריגתו של המפגע מדיזנגוף, תושב ערערה, נשאת מלחם. לדבריהם, "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשה חגיגה סביב נשאת ילחם והטיח בכל המוסלמים האשמות. זה הסיפור האמיתי מאחורי האירועים האחרונים אחרי הרצח בתל אביב".

לדבריהם, "בעיניו של נתניהו, כל המוסלמים הם רוצחים. זה מה שהוא ניסה לעשות וכך הוא נשמע לצערי מאז הרצח בתל אביב ובכלל. מי שחגג על הדם של אלה שנרצחו בתל אביב זה נתניהו ולא אף אחד אחר". ח'טיב טוען כי ראש הממשלה היה צריך לנהוג אחרת מיד אחרי האירוע: "הוא פשוט לא יכול לנהוג אחרת כי ככה הוא תמיד עושה. הוא צריך לדבר בלשון שונה ולא להכתים ציבור מוסלמי גדול".
 

"לאן ילך, לגדה?"


ח'טיב היה משוכנע שהמחבל ייתפס: "אני הייתי בטוח שהוא ייתפס. לאן ילך, לגדה? ידעתי וכולם ידעו שזה ייגמר בדיוק איך שזה נגמר היום. מי שצריך לעשות חשבון עם עצמו זה ראש הממשלה. לא רק שהוא דיבר בגנות התנועה האיסלמית, הוא הוכיח שהוא בדיוק כמו שכתבו עליו, פוליטיקאי קטן".

חבר הכנסת יוסף ג'בארין מטעם הרשימה המשותפת התייחס הערב לאירוע בוואדי ערה ואמר: "נסיבות האירוע עדיין לא ברורות לנו, ואנחנו מודאגים מאוד מגל ההסתה נגד האזרחים הערבים בכלל, ותושבי ואדי ערה בפרט".  ג'בארין הוסיף כי "בשבוע האחרון האוכלוסייה הערבית היוותה מטרה של מסע הכתמה קולקטיבית ודה-לגיטימציה, בניצוחו של ראש הממשלה. המאבק של האוכלוסייה הערבית בישראל הוא מאבק עממי, ציבורי, פרלמנטרי ולא אלים. זו דרכנו, ונמשיך בה למרות ההסתה הקשה נגדנו".