דירת המסתור של המחבל נחשפת: יממה לאחר שאותר וחוסל, נשאת מלחם, המחבל מפיגוע הירי בדיזנגוף בתל אביב, מתפרסמות היום (שבת) תמונות ראשונות מדירת המסתור שלו בו הוא שהה במהלך המצוד הנרחב אחריו. בתוך כך, בני המשפחה של  מלחם הקימו ליד ביתם בערערה סוכת אבלים שאליה נוהרים מאות מתושבי הכפר. הם מקווים שמחר ישוחרר ממעצר האב. עורך דינו יבקש בבוקר מהבית המשפט לשחררו מאחר והמצוד הסתיים בין היתר בזכות סיוע של בני המשפחה.



כזכור, אתמול, לאחר שבוע מתוח, מלחם נורה ונהרג על ידי לוחמי היחידה המרכזית המיוחדת (ימ"מ) בעת חילופי אש במסגד באום אל-פחם שבוואדי ערה. משעות הבוקר זרמו אתמול כוחות גדולים למסגד בוואדי ערה, שבו התקיימה דרשה שבועית. השב"כ קיבל מידע מודיעיני שלפיו המחבל מסתתר שם וכי הדרשה אינה אלא כיסוי לנוכחותו. המשטרה עצרה במהלך הבוקר כמה חשודים ולאחר חקירה הם הצביעו על מקומו של מלחם. בעת שהוא הבחין כי לוחמי ימ"מ סוגרים על המבנה שבו שהה, הוא ירה לעברם באמצעות הנשק שברשותו והוא נורה ונהרג. יש חשד סביר לכך שמלחם קיבל סיוע ממקומיים בהסתתרותו מכוחות הביטחון.



הדירה בה הסתתר המחבל. צילום: ללא
הדירה בה הסתתר המחבל. צילום: ללא



מלחם ביצע כאמור, את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שבו נהרגו אלון בקל ושמעון רואימי ונפצעו שמונה נוספים, בהם שניים באורח קשה. אתמול לאחר היוודע חיסול המחבל, הגיעו בליינים רבים לפאב "הסימטא" בו אירע הפיגוע כדי לזכור את ההרוגים ולציין את חיסולו. שחף קורנפלד ואופיר אופנהיים מרמת גן סיפרו שזאת הפעם הראשונה שהם מגיעים לבלות במקום: "אנחנו מבלים הרבה באזור ובאנו דווקא לכאן מסקרנות, עניין אותנו לראות את המקום בגודל טבעי אבל בעיקר להביע תמיכה ולנסות להחזיר את השגרה". השניים סיפרו כי למרות שהם נוהגים לבלות בתל אביב, בימים האחרונים חששו כי המחבל לא נתפס. "היום השתחרר לחץ אז לא פחדנו להגיע לכאן, רק המחשבה שדבר כזה קרה כאן מורידה את המורל".



המיטה בדירת המסתור. צילום: ללא
המיטה בדירת המסתור. צילום: ללא



פולינה אנוחי בת 22 מתל אביב סיפרה ל"מעריב אונליין": "חשבנו לאן לצאת וכאן מעולם לא היינו. אחרי שתפסו את המחבל התלבטנו אם אפשר כבר לצאת לדיזנגוף או לא, אבל עמוק בפנים היתה תחושה שכדאי לבוא לפה להביע כבוד. יש לנו חברים שנהרגו בצוק איתן וחשוב לנו להזדהות עם המשפחות השכולות. עכשיו אנחנו עם רגשות מעורבים, מצד אחד עצב על מה שקרה כאן ומצד שני אני שמחה שבאנו", אמרה הצעירה בעודה יושבת במקום עם שתיים מחברותיה.



דירת המסתור של מלחם. צילום: ללא
דירת המסתור של מלחם. צילום: ללא



זו הדירה בה שהה מלחם במהלך השבוע. צילום: ללא
זו הדירה בה שהה מלחם במהלך השבוע. צילום: ללא



צויד במזון ושתייה. דירת המסתור. צילום: ללא
צויד במזון ושתייה. דירת המסתור. צילום: ללא