תפיסת וחיסול נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני בתל אביב, לא תפחית את כאבם של משפחת רוימי ומשפחת בקל, שקרוביהם נרצחו ביריות ע"י מלחם, אך אין ספק כי הידיעה שהוא כבר איננו מסתובב חופשי, מקלה על תחושת המשפחות.



מור פרץ, דודתו של שימי רוימי, אחד משני הנרצחים בפיגוע, התייחסה אתמול בראיון ל"יומן" בערוץ הראשון ללכידת המחבל, ואמרה לאחר ההודעה על חיסולו: "אני שמחה מאוד מאוד מאוד שלא נצטרך לעמוד בסבב של משפט וכל מה שמתלווה לזה, שלא נצטרך לראות את הפרצוף המתועב שלו, שלא נצטרך להיות עצובים כל הזמן שנראה אותו יושב בכלא לומד לתואר הראשון והשני ומתפנק על חשבון משלם המסים הישראלי".




גם בקרב משפחתו של אלון בקל ז"ל, שנרצח בפיגוע, הביעו סיפוק מסיום המצוד הארוך. אבי בקל אחיו של אלון, אמר אתמול בערב בראיון לערוץ 2: "היינו באמצע באמצע תפילה בבית הכנסת ואשתי נכנסה והודיעה לנו שהמחבל נתפס. אני רוצה להגיד שאנחנו מאוד שמחים שבמהלך המצוד אף אחד מכוחותינו לא נפגע. אין לנו באמת נחמה, לכל מי שהיה במהלך השבעה אמרתי שזה לא מעניין המצוד, העיקר שלא ייפגעו אנשים. אחרי שאתה מתעסק בבלתי נתפס הזה, בלאבד אח, אני רק רוצה לאחל שאף אחד בעולם, יהודים, ערבים ומי לא, לא יחוו את הכאב הקשה הזה. אני רק מקווה שאנחנו, המשפחה החברים וכולם, נוכל להיות חזקים ולהמשיך. אנחנו מאוד מעריכים את התמיכה הלא טריוויאלית של כולם".




מוקדם יותר במהלך הצהריים נחשפו תמונות מדירת המסתור בו התחבא מלחם במהלך המצוד הנרחב אחריו. בבית בו הסתתר, שנמצא 400 מטרים מהמקום בו חוסל, נראו שאריות של אוכל, בדלי סיגריות ובגדים שנזרקו על הרצפה.