רק שליש מהתקיפות האווירית של רוסיה בסוריה מתמקדות בדאעש, וההתקפות הבלתי מדויקות שלה מכריחות את האוכלוסייה לברוח ובכך לתדלק את משבר הפליטים באירופה, מסר בכיר ממשלת ארצות הברית היום (שבת) לרויטרס. לדבריו, כ -70% מתוך 5,000 התקיפות האוויריות שבוצעו על ידי רוסיה מאז שהחלה לתקוף בסוריה ב -30 בספטמבר, פגעו במורדים שמתנגדים לנשיא בשאר אל-אסד, ולא סייעו למאמצי הקואליציה בראשות ארה"ב נגד דאעש. 



לטעות ארגוני סיוע וזכויות אדם, ההפצצות של רוסיה בסוריה הרגו עשרות אזרחים במקומות הומי אדם כגון שווקים ואזורי מגורים. רוסיה מכחישה את הדברים. כאשר התחילו התקיפות האוויריות אמרה רוסיה כי היא מעוניינת לעזור לאסד, בעל בריתה העיקרי במזרח התיכון, להביס את דאעש וקבוצות מילטינטיות אחרות.



"אנחנו לא משוכנעים מה הן הכוונות רוסיות," אמר הגורם הממשלתי שלא היה מעוניין להזדהות. "במשך הזמן, מעט מאוד התקפות כוונו נגדם (דאעש) ורק אחרי הרבה גינוי ציבורי הם (רוסיה) הפנו מספר התקפות נגד ארגון הטרור" אמר הבכיר והוסיף כי רוסיה השתמשה בפחות חימוש מונחה מאשר ארה"ב ובעלות בריתה. "ההתקפות הרוסיות הבלתי מדויקות גורמות לי דאגה רבה מפני שאני חושב שיש להן מתאם עקיף לזרימת הפליטים," אמרו הבכיר. "זה לא רק הלחץ שמופעל על נאט"ו והאיחוד האירופי, זה גם עניין המחיר ההומניטרי".



ארגון זכויות האדם, אמנסטי אינטרנשיונל, אמר בחודש שעבר כי פעולותיה של רוסיה מפרות את החוק ההומניטרי. אמנסטי העריכה כי לפחות 200 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות רוסיות בין התאריכים 30 בספטמבר ל- 29 בנובמבר. רוסיה הכחישה את הטענות. משרד ההגנה של רוסיה הכחיש שוב ושוב פגיעה באזרחים, באומרה כי ננקטת זהירות רבה על מנת שלא להפציץ אזורי מגורים.



מלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה בשנת 2011 הובילה לתנועת הגירה של 4.4 מיליון סורים למדינות שכנות, מהן רבים מנסים להגיע לאירופה.