בעקבות המצב הקשה בעיר הנצורה מדאיה, מסרה "תכנית המזון העולמית", כי סיוע עתיד להגיע לכפר כבר בראשון בבוקר, שיירה תישא כמות מזון ותרופות שעתידה להספיק לחודש אחד עבור 40 אלף האנשים הלכודים בעיר, השרויה במצור של כוחות המורדים הסורים. דווח כי השוהים בה גוועים מרעב, עד כדי כך שהם אוכלים חיות מחמד ודשא כדי לשרוד.



פעולה דומה נערכת עבור שני כפרים המוחזקים על ידי השלטונות הסוריים בצפון המדינה, קפריה ופואה, צפוי להתרחש ביום שני. ההסגרים הם מאפיין מרכזי של מלחמת האזרחים בסוריה, אך מצוקתם של תושבי מדאיה משכה תשומת לב בינלאומית כאשר הופצו תמונות של בני אדם הסובלים מתת תזונה קשה.



כ-4.5 מליון אנשים בסוריה חיים באזורים ללא גישה לסיוע מציל חיים, כולל כ-400,000 אנשים ב-15 מקומות נצורים. מדאיה נמצאת במצור מתחילת חודש יולי על ידי השלטונות ובני בריתם בלבנון, החיזבאללה. "תכנית המזון העולמית" מסרה כי יום שני זה השלב הכי מוקדם שהסיוע יוכל להגיע. שיירות הסיוע יאלצו לחצות קווי חזית מה שעשוי לגרום לעיכובים.



דווח כי המצב מחריף בערים פואה ובקפריה, אשר מוערך כי 30,000 איש לכודים בהן עקב שנמצאות תחת עוצר המורדים מחמיר  שם. במקביל, המגשר בסכסוך בסוריה מטעם האו"ם, סטפן דה מיסטורה, נמצא בדמשק ומנסה ליצור בסיס לשיחות השלום שנקבעו להמשך החודש. מנהיגי האופוזיציה התנו את השיחות בסיום המצור על שלל הערים.