ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לתפיסת וחיסול נשאת מלחם המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב: "יידע כל מי שבא לרצוח ישראלים, שבמוקדם או במאוחר אנחנו נגיע אליו, בתוך גבולות המדינה ומחוץ לגבולות המדינה. אף אחד אינו חסין. אנחנו נגיע למרצחים ואנחנו גם נגיע לכל מי שסייע בידיהם".



נתניהו שיבח את פעולת כוחות הביטחון ואמר: "בשם כל אזרחי ישראל, אני מודה למשטרה, לשב"כ, ליחידת הימ"מ - הם עשו את עבודתם במקצועיות, בשיטתיות, יומם ולילה, התמקדו במשימה והשיגו אותה". 



מוקדם יותר, יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג התייחס לסוכת האבלים שהוקמה בעזה לזכרו של נשאת מלחם, המחבל שחוסל , ואמר כי: "מי שמקדש רצח ישראלים ירגיש את עוצמת ישראל, שתפגע בו כאילו היה טרוריסט בעצמו".



 בפוסט שפרסם הערב בעמוד הפייסבוק שלו, כתב הרצוג: "הטרוריסט נשאת מלחם הוא רוצח נתעב שנטל בדם קר את חייהם של שלושה ישראלים, שני יהודים ואחד מוסלמי והותיר את משפחות רוימי, שעבאן ובקל אבלים בכאב נורא. הגורמים הפלסטינים הבזויים שהקימו סוכות אבלים לזכרו הם אויבי ישראל וצריכים לדעת, אנחנו לא נעצור עד שנהרוס ונמגר את תאי השנאה וההסתה שהם יוצרים, ומעודדים גלי טרור כנגד חפים מפשע. הרשות הפלסטינית צריכה לבער מתוכה את הפושעים הנתעבים האלה ולהוריד לאלתר את שמו של הרוצח מאתר משרד הבריאות הפלסטיני".



על סוכות האבלים שהוקמו בעזה לזכרו של המחבל, נתלו מודעות אבל ובהן הוא מכונה "שאהיד פלסטיני". רבים פוקדים את המקום ומביעים הזדהות עם מותו של מלחם.



סוכת האבלים של המשפחה: "לא יודעים מה גרם לו לצאת לפיגוע"


בתוך כך, משפחתו של המפגע נשאת מלחם פתחה אתמול סוכת אבלים קטנה בכפר ערערה בוואדי עארה, וקיבלה את פניהם של בני המשפחה והידידים, אשר סירבו להגיב על חיסולו על ידי כוחות הביטחון של בן המשפחה. "אנחנו לא יודעים מה הסיבות שגרמו לנשאת לצאת לפיגוע הירי", אמר בן משפחתו אחמד מלחם. "היינו מעדיפים שיישאר בחיים, כדי להבין מה גרם לו להרוג אנשים". 



"אנו מקווים שהאמת תצא לאור, במיוחד כאשר ישנם כאלו שמנסים להציג את הארוע על רקע לאומי. יש לבדוק את כל האפשרויות, כולל הפלילי", הוסיף אחיו. "אנו רוצים שהעניינים יחזרו למסלולם ולחזור לשגרת חיינו. החלטנו במשפחה לפתוח סוכת אבלים קטנה כדי לקבל את פני המנחמים, ואילו בהלוויה ישתתפו רק מספר מצומצם של בני משפחה".