הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הקרובה שתתקיים היום, את מינויו החוזר של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים במקומו של השר המתפטר סילבן שלום. בכך, יסגור למעשה דרעי מעגל וחוזר אל המשרד אותו עזב לאחר שביצע את המעשים שבגינם הורשע ונשלח למאסר לפני 20 שנה.



היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע כבר ביום חמישי לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לאחר שבחן את הנושא החליט כי אין כל מניעה משפטית למנות את דרעי לתפקיד. היועמ"ש ציין במכתב ששלח לנתניהו כי "אמות המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי סבירות קיצונית". למרות דברים אלה, ציין וינשטיין בחוות דעתו כי "אין בכך כדי לומר שהחלטה על מינוי כאמור הינה טובה וראויה".


"יום שחור לשלטון ישראל"


בתגובה למינוי הצפוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הפנים בישיבת הממשלה ביום ראשון, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר כי "חזרתו של אריה דרעי למקום הפשע, כלומר משרד הפנים, היא יום שחור לשלטון החוק ולמדינת ישראל". לדברי רגב, "הרשעותיו של דרעי בתיק השוחד והתיק הציבורי מלמדות כי הפך את המשרד לפרה חולבת לענייניו האישיים, לבני משפחתו ולמוסדות מקורבים". 



רגב ציין ש"דרעי אמנם זוכה בבית משפט השלום מחלק מן האישומים, בין השאר בגלל הרתיעה של בתי המשפט מיישום עבירת 'הפרת אימונים'. אבל ראש הממשלה ועמיתיו, כמו גם הציבור, צריכים לזכור שבין התיאורים בהם התייחס בית המשפט לדרעי ולמעשיו בתיק הציבורי היו: 'מעשה ראוי לכל גינוי וראוי להוקעה', 'ניגוד עניינים חד בולט וחמור', 'הפר את אמון בציבור' ו'דופי של שחיתות'".



ח"כ יעקב פרי, מבכירי מפלגת 'יש עתיד', התייחס היום לקלון שהוטל בעבר על דרעי בעת שהורשע בפלילים, ואמר כי לא היה רוצה שמי שחל עליו קלון יחזור למערכת הפוליטית, אך מאחר והוא כבר מכהן בממשלה - הוא לא רואה חשיבות בראשות של איזה משרד יעמוד. בהופיעו באירוע "שבתרבות" אמר ח"כ פרי: "אני מאחל לדרעי הצלחה בתפקידו. לא הייתי רוצה כי אנשים שהוטל עליהם קלון יחזרו למערכת הפוליטית. דרושה הצעת חוק כי כל מי שחל עליו קלון לא יחזור למערכת הפוליטית אבל כאשר הוא כבר חלק מהממשלה הנוכחית אין חשיבות לראשות המשרד בו הוא יעמוד".




כזכור, דרעי כיהן כשר הפנים בשלוש ממשלות בין השנים 1988 עד 1993, השנה בה פרש מתפקידו בעקבות כתב האישום האמור. בשנת 1999 הוא הורשע בגין קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד.