לא בכל יום נופלים לידינו מאות מטבעות ממכונת תשלום. לא כולנו היינו מחזירים את הכסף. לשיר בר, נערה צעירה מקרית ביאליק זה קרה כששילמה על נסיעה במטרונית. היא ואביה מנחם גילו אחריות ציבורית ואזרחות טובה והחזירו את הכסף לחברת 'דן בצפון' מפעילת המטרונית, וזכו בתעודת הוקרה על כך.



בסוף השבוע שעבר הגיע שיר לרציף המטרונית הסמוך לביתה בשכונת צור שלום בקריית ביאליק. כשניסתה לשלם עבור הנסיעה במכשיר הכרטוס שעל רציף המטרונית נפלטו מהמכשיר 326 מטבעות של 10 ₪. שיר התקשרה מיד לאביה מנחם וסיפרה לו על המקרה. האב גילה תושיה ואחריות ציבורית והתקשר מיד למוקד המשטרה ודיווח על מה שקרה ומיד לאחר מכן הגיע בעצמו לרציף המטרונית.



מוקד המשטרה דיווח על התקלה למוקד התפעול של המטרונית וניידת נשלחה למקום לאבטח את שיר ואביה שהמתינו עם מטבעות הכסף עד שהגיעו טכנאי 'דן בצפון' לאסוף את הכסף ולתקן את מכשיר הכרטוס.



מנכ"ל 'דן בצפון' חיים מור חיים התרגש מהתנהגותם האחראית והבוגרת של שיר בר ואביה מנחם והחליט לערוך לכבודם טקס הוקרה במרכז התפעול של המטרונית במפרץ חיפה ולהעניק לשניהם תעודת הוקרה. "שיר ומנחם בר גילו אחריות ציבורית ואזרחות טובה שיש להוקיר אותה. הם ראויים לשמש מודל ודוגמא לכולנו על התנהגותם האחראית והמעט שיכולנו ב'דן בצפון' לעשות הוא להעניק להם תעודת הוקרה".