עידן רייכל חזר לאולפן שבו הכל התחיל, בבית הוריו בכפר סבא. העבודה בשכונה שבה גדל, הולידה את "היד החמה", אלבום סולו ראשון ללא הפרויקט. בת שבע לפר, מתוך eco life- מגזין הסביבה והחברה של eco99fm


כבר מהרצועה האינסטרומנטלית, שפותחת את "היד החמה"- אלבום הסולו הראשון של עידן רייכל, מרגישים שמדובר ברייכל אחר. "במהלך העבודה על האלבום הרגשתי שאני יכול לשיר יותר, ופתאום היו שירים מאוד מאוד אישיים. כשהצטברו עוד ועוד שירים שאני שרתי, הרגשתי שבעריכה הסופית אפשר לקרוא לזה אלבום סולו. הרגיש לי נוח המקום הזה של הלבד, זה לקח לי הרבה שנים. יש אומנים שמתחילים מברים של עשרים איש וגדלים, יש אומנים שצריכים את הגודל ואז מקבלים את הביטחון. אני חושב שלהופיע לבד לוקח הרבה יותר שנים. זה יותר אישי, יותר חשוף ואין לאן לברוח".




את העבודה על האלבום סיים רייכל כבר במאי 2015, אבל המתין עם הוצאתו עד לאחר הולדת סלומה, בתו השנייה. "סיימתי את האלבום שבוע לפני הלידה. ידעתי ששם אני חייב לקחת את הזמן ולהיות אבא טוב יותר לסלומה, יותר מאשר הייתי לפיליפה. עשיתי חשבון, שבחצי השנה הראשונה של פיליפה הייתי בחו"ל, ואמרתי שאני חייב לתקן את זה. כשאני נמצא כאן אני אבא טוטאלי, אבל לצערי אני נמצא פחות מאשר אבות רגילים".

אלבומי הפרויקט של עידן רייכל נמכרו בעשרות אלפי עותקים (ללא אלבומים דיגיטליים). "היד החמה" הגיע למעמד של אלבום זהב, עוד לפני צאתו. "זה בעיקר מראה על חיבוק גדול של הקהל שהולך אחרינו. כשתפסתי אומץ להופיע עם הפסנתר סולו, פרסמנו את ההופעה ופתאום נמכרו כל הכרטיסים. זה מחמם את הלב שהקהל שלנו הולך אחרי גם להרפתקה הזאת של האלבום, מבלי שהוא שמע אם הוא טוב או לא, פשוט מאמין בדרך. זאת פריבילגיה גדולה מאוד, כי זה הדלק שמאפשר את כל זה".



רייכל מציין, שהשנה הקרובה תהיה בסימן הופעות עם הפרויקט והופעות סולו עם הפסנתר. "בהופעות האלה יש הזדמנות להכיר את אלבום "היד החמה" מקרוב, וגם הרבה שירים מהעבר בצורה שנכתבו, לפני שהופקו. מופעי הפסנתר הם הזדמנות בוטיקית לשמוע אותי אחד על אחד. בהופעות עם הפרויקט יש חמישה עשר אנשים על הבמה, כל אחד היה יכול למלא את הבמה בנוכחותו. מדובר בהמון אנשים מוכשרים מכל רחבי העולם. אנחנו מבצעים שירים מכל האלבומים של הפרויקט וזה כיף גדול".

שאלנו את רייכל, האם ההופעות עם הפסנתר עושות חשק לפתח קריירת סולו? "המשפחה השנייה שלי תהיה תמיד הפרויקט, אני לא אוותר על זה אף פעם. חשוב שכל אחד מהאומנים בפרויקט יעשה משהו בשביל עצמו- לבד, כדי שנוכל להתגעגע".

הופעות קרובות "רייכל, פסנתר, שירים": 15-16.3 במלון אלמא בזכרון יעקב, 28-30.3 בזאפה ירושלים, 5-9.4 בזאפה ת"א.