לקראת חג פורים המתקרב, על רקע המצב הביטחוני ומסיבות חינוכיות הגיש ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הצעת חוק האוסרת מכירת אקדחים ורובי צעצוע וכן כל צעצוע אחר המדמה כלי נשק. בדברי ההסבר ציין ח"כ חסון כי "משחק בצעצוע המדמה כלי נשק מהווה עבור ילדות וילדים מעין 'הזמנה ידידותית' לעולם ההרג והמלחמה של המבוגרים. משחק כזה מקפל בתוכו מסר בעייתי שדקירה, הרג וחבלה בבני אדם הן פעילויות אנושיות טבעיות ושגרתיות. במדינת ישראל, בעלת האופי המיליטריסטי ממילא, אין כל היגיון בהלעטה נוספת של ילדות וילדים באלימות וכוחניות".



לטענתו ילד הלומד את טכניקת השימוש בצעצוע המדמה כלי נשק, עשוי להשתמש ביתר קלות גם בנשק אמיתי. הדבר נכון במיוחד במדינת ישראל שבה ילדות וילדים רבים רואים את הוריהם נושאים נשק, וטבעי שירצו לחקות אותם וללמוד את הטכניקה. לכן, קיים גם ערך בטיחותי לאיסור השימוש בצעצועים דמויי נשק.



ח"כ חסון ציין כי דווקא בארה"ב, בה מתנהל דיון ציבורי נוקב על הקלות בה ניתן להשיג רישיונות לנשיאת נשק, קיים כבר תקדים לאיסור מכירה של צעצועים דמויי כלי נשק. עיריית בוסטון הכריזה לפני מספר חודשים על צעצועי נשק כאסורים ואפילו ממשלת אפגניסטן, שמנסה להתמודד עם האלימות הגואה במדינה, קיבלה לאחרונה החלטה על איסור שימוש בצעצועים הנראים כרובים.



לפיכך נקבע בהצעת החוק כי לא ימכור אדם ולא ישווק, צעצוע שצורתו או הקול שהוא משמיע מדמה כלי נשק או כלי ירייה אמיתי, ובכללם רובה, אקדח, סכין, חרב, רימון, תותח, פצצה או כלי נשק אחר שיקבע בתקנות. העונש המוצע לעבירה על החוק הוא 5,000 ₪ על כל יום שבו נמשכת העבירה.



עם זאת, מוצע לאפשר גמישות מסוימת ולהתיר בתקנות מכירה ושיווק של צעצועים כאלה למטרות מיוחדות, כגון מכירה עבור תעשיית הקולנוע והבידור.