כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד יצחק (איציק) צרפתי ושורת חברות שבשליטתו, בחשד כי בין השנים 2014-2009 ביצע עבירות מס מרובות, עבירות מרמה והונאה, סחיטה באיומים הלבנת הון ועבירות לפי חוק הביטוח הלאומי. על פי כתב האישום צרפתי העסיק אלפי עובדים זרים ממוצא אריתראי, אותם סיפק ככוח אדם לעשרות לקוחות באזור תל-אביב והמרכז וכן באילת. צרפתי העסיק את אלפי העובדים הזרים שלא כחוק, תוך ניצול זכויותיהם ופגיעה עצומה בקופה הציבורית.



עוד עולה כי צרפתי התקשר עם הלקוחות הרבים במרמה, תוך שהוא מציג להם מצג כוזב שהוא מעסיק את העובדים הזרים כדין. בפועל לא היה לו רישיון לפעול כקבלן כוח אדם מטעם המדינה. צרפתי הציג ללקוחות עשרות מסמכי תאגיד מזויפים ומסמך של רואה חשבון מזויף כדי לגרום להם לעבוד עמו.



לצורך ביצוע העבירות הרבות על-ידו בפרשה, צרפתי הקים מארג של 12 חברות, הנאשמות יחד עמו בתיק. באמצעות החברות הוא הפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-180 מיליון שקל במטרה להפחית שלא כדין את חובתו במס. כך הוא גרף לכיסו מיליוני שקלים אותם גזל מהקופה הציבורית. כמו כן, הוא לא דיווח על הכנסות בגובה מאות מיליוני שקלים ובכך השתמט גם מתשלום מס הכנסה בו הוא חב. צרפתי ביצע עבירות הלבנת הון בגובה של כ-40 מיליון שקל וביצע פעולות רבות ברכוש תוך שהוא מסתיר את זהותו ושליטתו ברכוש זה.



צרפתי אף ניכה סכומי מס הכנסה וביטוח לאומי ממשכורותיהם של העובדים הזרים בגובה של כ-30 מיליון שקל, אותם לקח לכיסו, במקום להעבירם כנדרש למס הכנסה ולמוסד לביטוח לאומי.



למרות שצרפתי שלט באופן בלעדי בכל החברות, הוא רשם אנשים אחרים כבעלי המניות והמנהלים, זאת על מנת להסוות את שליטתו ואת ביצוע העבירות שנעשו על ידו. חלק מהחברות נרשמו על שמם של צעירים חסרי ניסיון המצויים במצוקה, לעיתים בתמורה לתשלום, חלק אחר נרשם על שמם של אחרים ללא ידיעתם והסכמתם, וחלק נרשם על שם מקורביו של הנאשם, שסייעו לו במעשי העבירה.



עוד עולה מכתב האישום כי צרפתי עבר שורה ארוכה של עבירות מרמה, הונאה, סחיטה, שיבוש והדחה בעדות ובחקירה לפי חוק העונשין. כשנפתחה חקירת משטרה בעניין, צרפתי פעל לשבש את החקירה, הדיח עדים למסור גרסאות שקריות בחקירה ואף איים וסחט באיומים את האדם אליו התחזה, תוך שהוא דורש ממנו לחזור בו מתלונתו אחרת יגרום לו לנזקים כלכליים כבדים. יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה לחילוט רכוש בגובה של כשמונה מיליון שקל.