"החיים שלי הלכו יחד איתו", אמרה בכאב אמו של הנער מוחמד אבו חדיר, בכניסה לדיון בטיעונים לעונשם של שני הנערים שהורשעו בחטיפתו וברצח אבו חדיר, בבית המשפט המחוזי בירושלים. המדינה ביקשה מבית המשפט לגזור עונש של מאסר עולם על כל אחד מהשניים, ששמם אסור בפרסום בשל היותם קטינים. במהלך הדיון נשאו דברים הוריו של אבו חדיר וכן אמו של הנער שהיה בן תשע כשהחבורה ניסתה לחטוף אותו, יממה לפני הרצח. גזר דינם של הרוצחים ינתן ב-4 בפברואר.
חוסיין אבו חדיר, ביקש מהשופטים במהלך דיון לגזור מאסר עולם על רוצחי בנו ולהרוס את ביתם. "באתי לדבר על הפושעים ששרפו את הבן שלי, הנאצים החדשים", אמר האב. "אחרי שחטפו ושרפו את הבן שלי כל החיים שלנו השתנו. הם שרפו את מוחמד פעם אחת, אבל אנחנו נשרפים יום יום". 
 
האב סיפר על שגרת החיים של המשפחה מאז הרצח. "תלינו את התמונות של מוחמד בכל הכניסות של הבית. היינו זקוקים לכדורים פסיכיאטריים כדי לחזור לתפקד, אחיו ישן איתו בחדר ועכשיו פוחד לישון שם. אשתי צועקת בלילה מתוך שינה. הפסקנו ללכת לחתונות, הילדים מפחדים. בחיים לא חשבנו שיקרה דבר כזה. הלקוחות היהודים שלי באים אלי ושואלים 'אתה שונא אותנו?' אני אומר להם לא, אהלן וסהלן, תבואו. אבל אני שונא את אלו ששרפו את הבן שלי".

חוסיין אבו חדיר. "היינו צריכים כדורים פסיכיאטריים". צילום: מרק ישראל סלם
חוסיין אבו חדיר. "היינו צריכים כדורים פסיכיאטריים". צילום: מרק ישראל סלם


האב פנה לשופטים ואמר: "אני מבקש להעניש אותם בעונש הכי חמור ולהרוס להם את הבית, כמו שעושים לערבים. אם אתם אומרים שאנחנו במדינה דמוקרטית, אז צריך להיות שוויון בעונש. אם היו הורסים להם את הבית, משפחת דוואבשה לא היתה נשרפת".
 
סוהה, אמו של מוחמד אבו חדיר, הטיחה בנערים: "מוחמד בגיל שלכם, למה עשיתם לו ככה?", היא תיארה, "הרגשה של אמא שהבן שלה הלך ולא יחזור, אם שלא ראתה את בנה אפילו כשקברו אותו. החיים שלי הלכו איתו. הבן שלי היה כל החיים שלי". גם האם תיארה בכאב כיצד רצח בנה הפך את חיי המשפחה. "אני לא סובלת לראות את הבית, לא סובלת לראות את הילדים. מישהו מדבר אני צועקת עליו, מישהו שר, אני אומרת לו 'אל תשיר'". לדבריה, "אני ישנה שעה וחצי בלילה, הבן שלי בגיל 14 ישן לידי. היום אני מפחדת על הילדים שלי".

התובע, עורך הדין אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, ציין כי מדובר בצעירים נורמטיביים ואינטליגנטיים. עם זאת הדגיש כי למרות שמי שהוביל אותם היה אדם בוגר, יוסף חיים בן דוד הנאשם השלישי ברצח שההכרעה בעניינו נדחתה בינתיים, "היו להם הרבה פתחי מילוט להפסיק את האירוע, שהם לא ניצלו".