חרושת שמועות בשוודיה התעצמה בימים האחרונים סביב האיגוד המקצועי "קומונל", ובמיוחד היום (שישי) כאשר החלו להגיע דיווחים על כך שאיגוד העובדים הגדול ביותר בשוודיה השכיר דירות יוקרה במרכז שטוקהולם למנהלים, בכירי ממשל מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית וראשי האיגוד עצמו במחירים מוזלים, וכן סיפק אלכוהול באופן לא חוקי לחבריו.
העיתון השוודי "אפטונבלדט" דיווח היום כי בכירי "קומונל" ואיגודים מקצועיים אחרים השכירו דירות גדולות שהיו שייכות ל"קומונל", איגוד העובדים המוניציפלי של שוודיה, במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק. הדירות נוהלו על ידי חברת ההשכרה "פולסטיארנן", ששמרה עליהן מחוץ ללוחות השכירות הרשמיים כדי שיוכלו להינתן לבכירי ממשל ובכירי האיגוד. סוכנות הידיעות "TT" מדווחת כי אחת מהדיירים היתה שרת החוץ השוודית מרגוט וולסטרום, שמסרה בתגובה כי היא רומתה על ידי האיגוד כאשר היא השכירה את הדירה, אשר משמש ביתה הנוכחי.
 

הצהרה שקרית

"הם העניקו לי הצהרה שקרית", אמרה וולסטרום לסוכנות הידיעות "TT", "וזה בלתי מקובל בעליל". היא הוסיפה כי היא מתכננת לצאת מהדירה ביום חמישי הקרוב. "זה כואב לי וזה כואב ל'קומונל'", סיכמה. העיתון דיווח גם כי עובדים ב"ארמון מטרופול", מסעדה יוקרתית ש"קומונל" מפעיל דרך חברה אחרת, העבירה קופסאות יין למרכז האיגוד בשטוקהולם, שלו כמובן אין רישיון למכירת אלכוהול. מכירת והגשת אלכוהול הוא אחד מהשווקים בעלי הרגולציה הגבוהה ביותר על ידי הממשלה השוודית, מכיוון שהיא בעלת המונופול שמרכז את השוק הזה.

בתוך כך, היועץ הכלכלי של "קומונל" התפטר אתמול בגלל חשיפות קודמות על מסיבות אקסטרווגנטיות שערכו בארגון, סופי שבוע יקרים בספא וניהול כושל של מסעדה לא רווחית ואולם כנסים.

חקירה יסודית


וולסטרום ידועה גם בתור מבקרת חריפה של הכיבוש הישראלי של שטחי הגדה המערבית והמצור על עזה. בסוכנות הידיעות השוודית דווח אתמול כי וולסטרום אמרה בדיון בפרלמנט, כי "חיוני שתהיה חקירה יסודית ואמינה בנוגע למותם של הפלסטינים הללו כדי להבהיר את הנושא וכדי שיהיה דין וחשבון". ממשרד החוץ הישראלי, שהחליט שוולסטרום וסגנה לא יורשו לבקר בישראל, נמסר בתגובה: "בהצהרותיה חסרות האחריות וההזויות, שרת החוץ השוודית נותנת רוח גבית לטרור ובכך מעודדת אלימות". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נשאר חייב, כשאמר: "זו אמירה שערורייתית, לא מוסרית, לא צודקת וטיפשית".