עדויות מהתופת נחשפות: במתקפת הטרור היום (שבת) בבית מלון בבורקינה פאסו במערב אפריקה, נרצחו לפחות 20 בני אדם ועוד עשרות נפצעו. באירוע נלקחו בני ערובה וכעבור מספר שעות בהן כוחות הצבא פעלו, שוחררו 126 בני אדם.



אחת מהפצועות בתחילת המתקפה ישבה בבית קפה "קפוצ'ינו קפה", בסמוך לבית המלון "ספלנדיד" בו אירעה ההתקפה ואמרה שהתוקפים ירו ללא הבחנה וכי אזרחים אמריקאים נמצאים בין ההרוגים. "אנחנו היינו שם כדי להגיד שלום לחברים שהגיעו מארצות הברית. הלכנו לבית הקפה, הזמנו ארוחה ולאחר כ-15 דקות שמענו יריות".



עדת ראייה נוספת סיפרה כי "הם התחילו לירות וכולם נשכבו על הקרקע. ברגע שהרמת את הראש היית נפגע מיד, כך שנאלצת להעמיד פנים שאתה מת והם אפילו הגיעו אלינו ונגעו ברגלינו כדי לבדוק אם היינו בחיים". עוד היא סיפרה כי "מי שהיה בחיים לאחר היריות נורה שוב. הם ירו לכל עבר ואז הציתו אש בגג. החדר נשרף לחלוטין והיינו בפנים. אי אפשר היה לנשום, זה היה קשה. ברגע שניסית לברוח מהדלת הם היו מאחוריה וירו בך. ניסינו לפתוח את החלון, אחותי הקטנה ואני והצלחנו לברוח. ירדנו למרפסת ושם היה רכב ממש ממול. נשכבנו מתחת לרכב והיינו מתחתיו במשך כ-30 דקות עד שהמשטרה הגיעה. השוטרים צעקו אס.או.אס כדי להבהיר שהם מכוחות המשטרה הלאומית, שבאו להציל אותנו ואמרו לא לפחד. הם צעקו לניצולים לצאת ובשלב זה יצאנו מהרכב". סיפורה המצמרר של עדת הראייה לא מסתיים: "כשהלכנו משם היינו צריכים ללכת ממש מאחורי כוחות הביטחון כי הם המשיכו לירות. אחותי הקטנה קיבלה כדור בברך אבל זה ישר יצא, אני לא נפגעתי".



כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בבורקינה פאסו. צילום: רויטרס
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בבורקינה פאסו. צילום: רויטרס



אחת מהניצולות של האירוע, מארייט קינאו, סיפרה: "אני לפחות יכולה לומר שניצלתי. השכן שלי, שישב ממש מולי נהרג. הם ירו, הוא נפל ומת". ניצול נוסף סיפר כי ראה שאזרחים אמריקאים נורו והוא התייחס לחמושים: "אני חושב שהם היו שישה. שני בחורים וארבע בנות. כולנו שכבנו על הקרקע והם ירו בכולם. היה לי מזל שרק ​​הזרוע שלי נפגעה. שמעתי קול של אישה בין היורים, אבל אני לא זוכר באיזו שפה דיברו, בכל מקרה זה לא היה צרפתית".



כזכור, בית המלון "ספלנדיד" במרכז עיר הבירה של בורקינה פאסו, ואגאדוגו, הוא שהותקף על ידי חמושי אל קאעידה. כוחות הביטחון במדינה מסרו כי כוח של הצבא הצליח לפרוץ ללובי של בית המלון. חלקים מהמבנה עלו באש במהלך חילופי היריות בין החמושים לצבא. ארגון "אל קאעידה במגרב" הודיע כי הוא לוקח אחריות על המתקפה. עד כה חולצו 126 בני ערובה כשמתוכם 33 הועברו להמשך טיפול רפואי בבית החולים ובנוסף, בין בני הערובה שחולצו נמצא גם שר העבודה המקומי. במהלך חילופי האש עם כוחות הביטחון נהרו ארבעה מהחמושים.