גל הטרור ממשיך לתת את אותותיו גם בתחילת השבוע הנוכחי. לאחר שני נסיונות דקירה שנעשו במהלך היום (ראשון), אירע בשעות אחר הצהריים פיגוע דקירה קטלני. דפנה מאיר, בת 39, אם לשישה ילדים, ואחות בבית החולים סורוקה, נפגעה באורח אנוש, כשלאחר מכן נקבע מותה לאחר דקות ארוכות של מאמץ להחיותה.



על פי תחקיר ראשוני, סמוך לשעה 17:30 נכנס אדם חמוש בסכין אל אחד הבתים בתוך היישוב, הגיע אל מאיר ודקר אותה בפלג גופה העליון, כולל בראשה, לעיני ילדיה, שהיו גם אלה שהזעיקו את כוחות הביטחון וההצלה, שהחלו לסרוק את האזור. לאחר הערכת מצב, נבדקת האפשרות לפיה הוא נמלט אל הכפר חירבת כרמה הסמוך, כשכוחות הביטחון סגרו את הכניסות והיציאות אליו. אחת הסברות היא שהמחבל עבד כפועל ביישוב במשך תקופה.  



צה"ל הכריז על אזור היישוב שטח צבאי סגור ונערך בכוחות גדולים לכניסה לכפרים לביצוע מעצרים וחיפושים ומהמשטרה נמסר כי שוטרי משטרת ישראל פועלים בכוחות מתוגברים כסיוע לצה''ל באיתור המחבל. במקביל כוחות משטרה מקצועיים עוסקים במלאכת הזיהוי הפלילי בזירה וחקירת האירוע. 



תושב עתניאל שראה את המחבל נמלט, סיפר: "ישבתי בערך כמה עשרות מטר מהבית, שמעתי צעקה, הייתי בשוק לא הבנתי מה קרה. ראיתי אותו רץ למשך 2-3 שניות חוצה לכיוון מטה, הוא היה לבוש קפוצ'ון או כובע, סווטשירט ארוך, לא בטוח אם ג'ינס או לא, רץ די באטרף פה למטה. בהתחלה לא הבנתי. כשהלכתי לכיוון הבית ראיתי שהזמינו את כולם, כיוונתי אותם לכיוון מטה, ואז מסרתי תיאורים למשטרה. הוא היה כהה, ראיתי אותו ממש לקצת, לא ראיתי את פניו אז לא יכול ללתת גוון עור. לפי המבנה גוף יכול לומר שהיה יחסית צעיר".



חיים רובין, פאראמדיק מד"א המתגורר ביישוב ומכיר את המשפחה, שהגיע ראשון למקום סיפר: "המראה היה קשה מאוד, ראינו אישה כבת 40 שכובה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, דאגנו שירחיקו את הילדים וייקחו אותם לחדר אחר תוך כדי שאנחנו מעניקים לה טיפול רפואי ומבצעים פעולות החייאה, לצערי הפציעה שלה הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. התחושה האישית שלי הייתה קשה מאוד, במיוחד כשאני מכיר את המשפחה, באותם רגעים כמובן שניתקתי את הרגשות ופעלתי כפי שצריך על מנת לנסות ולהציל אותה".



נועם בר, חובש בכיר במד"א, סיפר: "המראה היה קשה, ראינו אישה כבת 40-30 מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, היא סבלה מפציעות חודרות בפלג גופה העליון, ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".



ראש המועצה: "מהרצח הנתעב הזה רק נצמח"


יוחאי דמרי, ראש מועצת דרום הר חברון, שבשטחה נמצא היישוב, אמר הערב: "הערב נרצחה תושבת היישוב עתניאל בשעה שמחבל התנפל עליה בפתח ביתה. היא הגנה על שלושת ילדיה ששהו בבית. התוצאה טרגית, שישה יתומים ואלמן, שלצערי כתוצאה מהרצח הנתעב מתאספים למשפחת השכול".

דמרי הוסיף כי עתניאל יודעת וידעה ארועים מהסוג הזה בעבר. "ברגע הזה עתניאל מתכנסת תחת אבל כבד, ונערכת לקראת הבאות. אני אומר בצורה ברורה וחד משמעית, אנחנו מהרצח הנתעב הזה רק נצמח, לא יעזור שום דבר לאף אחד. מי שחשב שאנחנו נברח, שאנחנו נפחד, שלא נהיה פה כתוצאה מהרצח הזה טועה וימצא את ההפך. עתניאל תכפיל עצמה, הר חברון יכפיל עצמו, זוהי התשובה ההולמת, הציונית, מה שיכול לגרום לאותם עלובי נפש רוצחים להפסיק את המוטיבציה שלהם לרצוח את האנשים".

,אני קורא לראש הממשלה בעת הזאת לחזק את תושבי עתניאל ותושבי הר חברון ולעשות את מה שנדרש לעשות. ברור לחלוטין שהצבא ימצא את הרוצח הנתעב אבל זוהי לא התשובה לטרור, אלא אחת ברורה וחד משמעית כפי אמרתי", אמר.


שני נסיונות פיגוע הבוקר, חייל נפצע קל


מוקדם יותר סוכל פיגוע בדקירה בקרית ארבע לאחר שפלסטינית חמושה בסכין נעצרה על ידי כוחות הביטחון. היא נלקחה לחקירת שירות הביטחון הכללי. מעצרה של המחבלת התאפשר, לאחר שתושב חברון זיהה את הפלסטינית שעוררה חשד בשער המערבי של קריית ארבע והזעיק את החייל שהיה לידו כדי שיבצע עליה חיפוש. בתיקה נמצא סכין. בחקירתה הודתה שתכננה לבצע פיגוע.

גם הבוקר סוכל פיגוע דקירה בכיכר חטמ"ר בשומרון, המחבל חוסל ואין נפגעים לכוחותינו. כוח צה"ל שעסק בפעילות אבטחה במקום סיכל את פיגוע הדקירה, והפלסטינים דיווחו שהמחבל שניסה לבצע את הפיגוע הוא ויסאם מרואן קסראוי מאחד הכפרים הסמוכים לג'נין.

בשבוע שעבר מחבל ניסה לדקור חיילים בצומת בית ענון, צפונית לקרית ארבע. המחבל חוסל ולא היו נפגעים באירוע. מאוחר יותר אירע פיגוע דקירה בהר עיבל, סמוך לשכם. על פי הדיווחים, קצין צה"ל נדקר בידו ונפצע באורח קל. המחבל נורה על ידי הכוחות במקום וחוסל. בירידות מהר עיבל מחבל זרק בקבוק תבערה לעבר כוח צה"ל ואז שלף סכין ודקר מ"פ מבה"ד 1 בידו. 

ביום שלישי שעבר התרחש ניסיון דקירה בצומת בית ענון סמוך לחברון. המחבל נורה וחוסל ולא היו נפגעים לכוחותינו. המחבל ניסה לדקור חיילי צה"ל במהלך סיור בצומת בית ענון ומצה"ל נמסר כי המחבל נורה על ידי הכוח הצבאי ונהרג. מדיווחים של הפלסטינים עולה כי המחבל הוא עדנאן עיאד חאמד אל חליקה, בן 17 מהכפר א-שויוח מזחית לחברון.