בית המשפט המחוזי בבאר שבע כיבד את הסדר הטיעון והטיל היום (שני) על הנאשם תושב חורה, עיסא אבו אלקיעאן, עונש של שלוש שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע כי תכנן יחד עם אחרים לצאת לסוריה ולהצטרף לדאעש. מכתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), עולה כי הנאשם השתתף במפגשים, במסגרתם צפו המשתתפים בסרטונים אודות ארגון דאעש ועקבו אחר החדשות בנושא הלחימה של הארגון. בשלב מסוים, קשר הנאשם קשר עם שניים אחרים לצאת מישראל, כך שיתחזו כיוצאים למטרות דתיות דרך ירדן, יגיעו לערב הסעודית ויעברו לסוריה. הנאשם נרשם יחד עם אחרים לפעילות דתית ושילם עבור הפעילות כ-700 דינרים. לאחר מכן, הם הוציאו דרכונים ותכננו לצאת במהלך חודש הרמאדן, לשהות יום אחד בערב הסעודית, לחפש מסתור וליצור קשר עם אחרים שיעזרו להם לצאת לסוריה. בשלב מסוים, ביקש הנאשם הלוואה בסך עשרת אלפים שקל כדי לשלם חובות בישראל טרם יצאו לסוריה. תכניתם סוכלה בשל מעצרם.



כזכור, בפרשה זו הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לביהמ"ש שורה של כתבי אישום נגד חוליה של חמישה נאשמים, כולם תושבי חורה, שחלקם עבדו כמורים בבתי הספר בחורה וברהט, שהביעו תמיכה בדאעש ותכננו להצטרף לארגון. לפני כעשרה ימים, הטיל ביהמ"ש עונש תקדימי של ארבע שנות מאסר על מוחמד אבו אלקיעאן, מורה במקצועו ,ששימש כ"מורה רוחני" של חברי החוליה, נשא דרשות במסגד הקוראות לתמיכה בדאעש ותכנן יחד עם הנאשם לצאת לסוריה.



הנאשם, עיסא אבו אלקיעאן, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון ליציאה שלא כדין ובהשתתפות באסיפה בהתאחדות בלתי מותרת. הצדדים עתרו בהסכמה להשתת עונש של שלוש שנים. במסגרת הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות לעשות אבחנה בין עניינו של המורה, מוחמד אבו אלקיעאן לעניינו של הנאשם, עיסא, שכן לטענתם מדובר בהבדל מהותי הקשור בכך שמוחמד נשא דרשות והטיף לתמיכה בארגון דאעש. בית המשפט כיבד כאמור את ההסדר וציין כי הענישה עליה הסכימו הצדדים נמצאת במתחם העונש ההולם לנסיבות ביצוע העבירות של הנאשם.