הנהגת ההורים העירונית בחולון מתכננת להשבית היום (שלישי) את מרבית שכבות כיתות ו' בעיר, בגלל מחלוקת עם העירייה על רישום ילדים לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים. ההורים מאיימים להשבית ביום חמישי הקרוב גם את כיתות ז'.



הורים לילדים שעולים בשנה הבאה לכיתה א' והורים לילדים שיעלו לכיתה ז' בחטיבות ביניים טוענים כי במחלקת החינוך בעיריית חולון שוללים מהם האפשרות לבחור את המוסד החינוכי שבו ילמדו הילדים. בעירייה מגלגלים את האחריות על שר החינוך נפתלי בנט, שצמצם את מספר התלמידים בכיתה, דבר שגורר פתיחת כיתות חדשות.



"ההורים נסערים מאוד"


"הורים נשלחו להירשם בבתי ספר חלופיים, מחוץ לשכונה, וזה כרוך בחציית כבישים ראשיים ובלי אפשרות לרצף לימודי עם האחים של הנרשמים שלומדים באותו בית ספר", מתלונן שמעון יום־טוב, יו"ר ההנהגה.יעל אשכנזי, מוועד ההורים בבית הספר היסודי שמיר, מתארת מצב שבו "תלמידים שגרים ברחוב צמוד לבית הספר, ללא כביש, נשלחו לשכונה ליד, לבית ספר גולדה - שם צריך לחצות כביש בעל ארבעה נתיבים". לדברי אשכנזי, "ההורים נסערים מאוד ולא מוכנים לשלוח את הילדים לבית ספר זה".



"לא ברור לי מדוע מנעו מהבן שלי ללמוד בחטיבה שהוא רוצה", מתמרמרת יפעת, אם לשני בנים, "יש בה כיתה ייחודית לילדים מצטיינים וגם אחיו הגדול לומד בחטיבה". היו"ר יום־טוב סבור כי "אזורי הרישום, לפחות בחולון, צריכים להישאר בשנים הקרובות כמו שהם היו עד היום, מתוך ראייה שהמערכת צריכה לחשוב איך למצוא את הרצף הפדגוגי באזור המגורים של התושבים, בין בית הספר היסודי לחטיבה".



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לאור הגידול המשמעותי במספר הילדים בחולון והקטנת תקן מספר התלמידים בכיתות א' ו־ב' ל־34 תלמידים בכיתה (רפורמת בנט), נוספו השנה בעיר עשר כיתות א' בהשוואה לשנה שעברה. "לפיכך בחלק מבתי הספר לא ניתן יהיה לקלוט את כל התלמידים העולים לכיתה א' על פי אזור הרישום הישן, ולכן ערכה העירייה שינויים באזורי הרישום לבתי הספר היסודיים בחלק מרחובות העיר. "הנהלת עיריית חולון מקיימת הליך שיתוף עם מנהלי בתי הספר ועם ועדי ההורים".