למעלה מ-40 אלף רצים צפויים להשתתף במרתון סמסונג תל אביב, שיתקיים ב-26 בפברואר. במטרה למתג את המרתון התל אביבי בצמרת המרתונים העולמיים, הוחלט השנה שהאצן שיסיים את המרוץ בזמן של פחות מ-2.08 שעות – יקבל מענק מיוחד בסך 40 אלף דולר.



מרתון תל אביב, שיעבור לאורך 14 קילומטרים של רצועת החוף, העיר הלבנה ויפו יוזנק ויסתיים בשדרות רוקח. המרתון, שצפוי לשבור את שיא המשתתפים, יכלול השנה שישה מסלולים: מרתון מלא (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים ומקצה מיני מרתון ילדים (420 מטר ו-840 מטר).



במרתון המלא צפויה לקחת חלק השנה נבחרת גדולה של רצי עילית בינלאומיים, שכבר נרשמו והם ינסו לשבור את השיא שנקבע אשתקד על ידי הקנייתי ויליאם קיפרונו, העומד על 2:10.39 שעות.



חולצת הריצה הרשמית. צילום: רון קדמי
חולצת הריצה הרשמית. צילום: רון קדמי



בעקבות החלטת בית המשפט לקבל את עמדת עיריית תל אביב- יפו בפסק הדין מחודש שעבר, לא יחויבו משתתפי המרתון בהצגת אישורים רפואיים. מעתה, יידרשו הרצים לחתום על הצהרת בריאות הכוללת גם שאלון רפואי באתר המרתון. רצים שכבר נרשמו, יידרשו לחתום על הצהרת הבריאות בעת קבלת הערכה. על פי ההערכות, ההחלטה תביא להגדלת מספר המשתתפים והשנה צפוי להישבר שיא המשתתפים והמרתון יהפוך לאירוע הספורט הגדול ביותר בארץ.



"אני מאמין שההחלטה הזאת תסיר מכשול ממשי מקיומם של מפעלי ספורט עממיים. אני מאחל לכל אחד מהמשתתפים הצלחה והנאה והכי חשוב שכל אחד ייקח אחריות, ישמור על עצמו ויגיע לניצחון האישי שלו", ציין אתמול ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.



חולדאי הבהיר שלמרות שגם בירושלים מתקיים באותה תקופה מרוץ מרתון, בתל אביב לא מתכוונים לשנות את התכניות, "אנחנו התחלנו את מסורת המרתון לפני ירושלים ובגלל שהם גם החליטו לקיים מרתון – לא נבטל אותו", הוא הסביר.