שנת 2015 היתה השנה החמה ביותר בהיסטוריה ובהפרש הכי גדול, כך מדווחות היום (רביעי) סוכנות החלל האמריקאית נאס"א ומנהל האוקיאנוסים והאטמוספירה הלאומי של ארצות הברית. לדברי שתי הסוכנויות, הנתונים מוסיפים ללחץ להפחתה משמעותית בפליטת גזי החממה.



על פי הנתונים, הטמפרטורה הממצעת על כדור הארץ בשנת 2015 היתה גבוהה ב-0.9 מעלות צלזיוס מהממוצע במאה ה-20. מדובר בעליה של 0.26 מעלות לעומת 2014. זאת הפעם הרביעית במאה הנוכחית, שהטמפרטורה הממוצעת בעולם מגיעה לשיא חדש.



העליה החדה בשנה שעברה נבעה גם מתופעת 'אל ניניו', שגורמת לחימום האוקיאנוסים כל מספר שנים, אולם המדענים מתעקשים שפעילות בני האדם, בעיקר שריפת דלקים, היא הסיבה העיקרית לעליה בטמפרטורות. האל ניניו האחרון החל בסוף שנת 2015 ויימשך עד האביב והוא אחד החזקים שתועדו אי פעם, אבל לדבריהם היא שיחקה תפקיד משנה.



לדברי מנהל מכון גודארד ללימודי חלל בנאס"א, גאווין שמידט, 2015 היתה שנה יוצאת מן הכלל בהקשר של התחממות כדור הארץ בטווח הארוך. "לא היינו רואים את השיא החדש ללא



בוועידת האקלים בפריז הסכימו מדינות העולם להגביל את פליטת גזי החממה כדי לעמוד ביעד של עליית טמפרטורות עד 2 מעלות צלזיוס, אולם כעת נראה כי גם המספר הזה גבוה מדי ויהיה צורך להגביל אותה עוד יותר.