ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הודיע בעקבות פינוי המתנחלים בבתי המריבה החדשים בחברון כי לא ישתתף בהצבעות במליאה עד שיאפשרו להם לשוב אל הבתים. "עדכנתי הלילה את ראש הממשלה ואת ראש המפלגה שלי כי ככל שמתיישבי חברון יפונו מהבתים שנרכשו לא אשתתף בהצבעות במליאה עד שיתאפשר להם לחזור. כחבר בקואליציה אני נושא באחריות להתנהלותה ולא יכול להסתפק בנאומי ביקורת", כתב בפייסבוק.

"אני משוכנע שיו"ר מפלגתי, השר בנט, שמתח השבוע ביקורת קשה על מדיניותו של שר הביטחון, יגבה את המהלך הזה ואני קורא ליתר חברי הכנסת והשרים של המחנה הלאומי להצטרף לדרישתי החד משמעית ולהביא לשינוי מדיניות הממשלה", הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

חבר הכנסת הוסיף כי "מתיישבי חברון החלוצים" פונו משני בתים "שנרכשו על ידם כדת וכדין בכסף רב", זאת בניגוד לעמדת משרד הביטחון. "יש התעקשות לא ברורה של שר הביטחון, שהעניין מצוי בידיו באופן מוחלט, שלא לאפשר את בחינת מסמכי הרכישה כשהמתיישבים מאכלסים את המבנים", טען סמוטריץ'.

למחאה הצטרף חבר הכנסת אורן חזן שהודיע כי אינו מתכוון להגיע להצבעות בכנסת "כל עוד תמשיך המדיניות הפרטית של שר הביטחון יעלון". חזו צייץ בטוויטר ותקף את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "עומד מאחורי דבריי, אי אפשר להמשיך עם מדיניות הביטחון הפרטית של השר יעלון. אם לא ימצא פתרון לבתים בחברון, איני מתחייב להצבעות עם הקואליציה".

"גאולת קרקע בארץ ישראל היא פעילות מבורכת"


בנוסף לכך, תקף יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, את פינוי המתיישבים מחברון ואמר כי "כאשר מתיישבים פועלים על-פי החוק, הדבר הנכון הוא להמתין עם הפינוי ולבחון את האופציות החוקיות לחיזוק ההתיישבות מתוך דאגה לשלטון החוק".

אדלשטיין קרא לדרג המדיני הממונה על גורמי הביטחון להזדרז ולבדוק את חוקיות הרכישה לדבריו והוסיף כי "יש לא להלהיט את הרוחות בפינוי מתיישבים. דווקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו אלא בזכותנו על הארץ נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה".

שר הקליטה וירושלים, זאב אלקין (ליכוד) קרא הבוקר לשר הביטחון לעצור מיד את פינוי המתנחלים בחברון והוסיף כי "הבתים בחברון נקנו על ידם כדת וכדין".

אלקין תקף את השמאל והוסיף כי "זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות ולא להילחם במתיישבים. מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים שמוציאים להורג פלסטינים, שמעזים למכור אדמות או בתים ליהודים".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, יצאה להגנת המתפנים ואמרה כי "הרוכשים טוענים שקנו את הדירות על פי כל דין ואם אכן הדברים הם כך זכותם המלאה להתיישב בדירות הללו". רגב הביעה את תמיכתה בהתיישבות בחברון והוסיפה כי "גאולת קרקע בארץ ישראל היא פעילות מבורכת, כל שכן בעיר האבות חברון. ההתיישבות היא פעולה ציונית חשובה ועלינו להמשיך ולהתמיד בה".