כתבי אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים, כנגד שלושה תושבי ביתר עלית, בגין העלמת מאות אלפי שקלים ממשכורתם כמחנכים בתלמוד תורה ביישוב, באמצעות פיצול המשכורת ודיווח כוזב לרשות המסים על הכנסותיהם. כתב האישום הוגש על ידי עורכי הדין נופר פשרל סלע וברק מימון מפרקליטות מחוז ירושלים, בעקבות חקירה נרחבת ומאומצת של יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום. 
על פי עובדות כתב האישום, השלושה, מרדכי הרצל (45), אריה הס (40) ואברהם חיים מאיר בטלמן (40) עבדו כמחנכים בתלמוד תורה 'תפארת התורה' השייך לעמותת 'וזאת הברכה', שנהגה במשך שנים לפצל את משכורותיהם של עובדיה לשתי המחאות או יותר, וזאת במטרה לרמות את רשות המסים המס ולהפחית את תשלומי המס הנוגעים לשכרם של עובדי העמותה. העמותה שילמה לעובדיה משכורות שרק חלקן דווח לרשות המסים, כך שבפועל משכורתם עלתה בהרבה על המשכורת המדווחת. יתרת המשכורת שלא דווחה שולמה לעובדים בהמחאות נוספות שהיו לעיתים על שם העובדים עצמם ולעיתים על שם אחרים, אותן הפקידו בחשבונות בנק או פדו בגמ"ח ביישוב. 
הנאשם הרצל עבד כמורה ב'תפארת התורה' במשך כ-11 שנים, אך היה רשום כשכיר בה רק במשך כחמש מהן. בשנים בהן כן היה רשום כעובד העמותה ומשכורתו דווחה לרשות המסים, היא דווחה בחסר: "משכורתו החודשית עמדה על סך של בין 7,500 שקלים ל-11,070 שקלים, אך לרשות המסים דווחה משכורת שבין 3,915 שקלים ל-4,000 שקלים. כתוצאה מהדיווח החלקי האמור, נוצר בין השנים 2002-2011 הפרש שכר לא מדווח בסך 1,009,431 שקלים.

 אריה הס ובטלמן, דיווחו גם הם על משכורת הנמוכה בכחצי מזו שהרוויחו בפועל – בין 7,000 ל-8,000 שקלים בחודש ובכך העלימו במצטבר הכנסה של למעלה מחצי מיליון שקלים. ההליך המשפטי כנגד העמותה ומעורבים נוספים, עוד נמשך.