תוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ברדיו 103FM הציגה היום (ראשון) את אייל, איש חינוך ממרכז הארץ, בן 46, שסיפר על הקשיים במציאת עבודה מתגמלת ועקבית בגיל 40. "כשמדובר על חיפושי עבודה, הסיפור שלי ארוך שנים", סיפר אייל. "נכנסים ויוצאים מעבודה, חצי משרות, שלושת רבעי משרות. אני קורא לעצמי חצי מובטל, ואני בהחלט מתאר תמונה שאינה ייחודית לי, אלא מייצגת במקרה הטוב עשרות אלפי אנשים. ממשלות ישראל לדורותיהן לא עשו עבודת עומק ולא הבינו את משמעות חיפוש עבודה על פי ממדי גיל".




בתוך כך, דוידוב הציגה את הנתונים היבשים בנושא: "בדצמבר האחרון פחות עובדים פוטרו וחלה ירידה של 0.6% באחוזי האבטלה. עם זאת, אם מחטטים במספרים לעומק מגלים נתון מדאיג - ככל שבני אדם מבוגרים יותר, כך נתח האבטלה יותר גדול בשכבת גילם. אם לרגע חשבתם ש-40 זה גיל מבטיח עם פוטנציאל ליותר שנות עבודה - טעיתם. ההיגיון אומר שככל שמנוסים יותר, יהיה קל יותר למצוא עבודה, אך בפועל סוגיית הוותק והניסיון אינה רלוונטית ואף מיושמת נגדנו, בני ה-40".

דוידוב המשיכה: "בסך הכל נשים וגברים כבני 40 הם עובדים טובים באמצע החיים, שאולי ביקשו לשנות, שרצו לעשות הסבה למקצוע חדש. מתברר שאנחנו לא לבד והתופעה אופיינית גם לארצות הברית ולאירופה. בישראל מספרם של המובטלים בגילאים אלה עומד על 45 אלף, לעומת עשרת אלפים מובטלים בגילאי 24-18. הפער בין הפריפריה לבין מרכז הארץ, כמו בתחומים אחרים, גדול אף יותר. אייל מתקשה למצוא עבודה מסודרת ומתגמלת. מעסיקים יקרים, אשה וגבר בני 40 זה יתרון, 40 זה לא ה-30 החדש?"