פרופ' עידית דורון מן האוניברסיטה העברית, היא כלת פרס ישראל בתחום חקר הבלשנות העברית והכללית, כך הוגיע היום (שני) שר החחינוך נפתלי בנט. 



השר בנט בירך את פרופסור דורון על הישגיה המצוינים, הן בתחומי הבלשנות הכללית, והן בחקר הלשון העברית הקלאסית על רבדיה, והעברית החדשה על התופעות החדשות הקשורות בה. "השפה העברית התפתחה והתחדשה מדור לדור, אך נותרה רעננה כשהייתה – ממש כמו העם שדיבר בה, העם היחיד ששמר על לשונו ותרבותו במשך אלפי שנים", אמר השר.



בנימוקי ועדת הפרס צוין כי פרופסור דורון היא חוקרת הנמצאת בקדמת המחקר הבלשני בארץ ובעולם הן בתחום הבלשנות הכללית והפורמאלית והן בתחום הבלשנות העברית והשפות השמיות. "מחקריה עוסקים במנעד רחב של תופעות לשוניות ובמגוון רב של שפות. במחקריה פורצי הדרך גילתה תופעות חדשות הן בעברית הדבורה היום והן בעברית הקלאסית על רבדיה. תובנות ממחקרים אלה מהוות תשתית למחקרים בשפות רבות הנחקרות בקהילה המדעית הבינלאומית".



בשנים האחרונות פנתה פרופ' דורון להבנת תהליכים שהשפיעו על התהוות העברית החדשה ובתחום זה היא מראה כיצד זו התפתחה התפתחות טבעית מרבדיה הקודמים של השפה בשילוב עם השפעת רב הלשוניות של דובריה.