"להיות אזרחים בישראל", ספר האזרחות החדש, שטרם פורסם, ממשיך לעורר סערה. אחרי שנטען כי הספר לא שם דגש על אזרחות משותפת במדינה יהודית ודמוקרטית אלא על לאומיות יהודית, כעת נשמעות טענות חדשות. 



בחדשות ערוץ 2 פורסם הערב (שני) כי בחלק העוסק ברצח ראש ממשלה לשעבר יצחק רבין, נכתב כי לא הוכח שלהסתה יש חלק בהירצחו: "היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמר כי לא הוכח שרצח ראש הממשלה יצחק רבין הוא תוצאה של הסתה... הדבר הברור היחיד הוא שהרצח היה תוצאה של כשל אבטחתי"



על פי הדיווח, הספר גם משווה בין רצח על רקע פוליטי לבין הוראה של ראש ממשלה: "... אלימות על רקע אידיאולוגי-פוליטי, כגון הטבעת האונייה 'אלטלנה' ב-1948, רצח אמיל גרינצווייג בהפגנת 'שלום עכשיו' ורצח ראש הממשלה יצחק רבין...".



הספר גם מתייחס למעורבות ערביי ישראל בגל הטרור: "בסתיו 2015 התבצעה סדרת פיגועי דקירה ברחבי המדינה. מרביתם בוצעו בידי ערבים אזרחי ישראל...". האמירה הזאת אינה עולה הקנה אחד עם המציאות, שכן רק חלק קטן מהפיגועים אמנם בוצעו על ידי ערבים ישראלים. 



שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, אמרה בכתבה כי "מי שמנסה להתעלם מתפקיד ההסתה ערב רצח רבין מעוות את ההיסטוריה ומלמד סיפור היסטורי שגוי ומגמתי שחלק מתפקידו לשרת את השלטון הנוכחי שחלק מאנשיו היו שותפים להסתה לפני רצח רבין", אמרה לחדשות 2 שרת החינוך לשעבר יולי תמיר.



פרופסור תמר הרמן, מומחית למדע המדינה, סיפרה כי לפני שנה וחצי פנו אליה ממשרד החינוך לקרוא את ספר האזרחות שעמד לצאת לאור. לדבריה, היא קראה ונחרדה: "ספר מוטה, לא נכון מקצועית, מושגי יסוד לא נכונים, הוא היה עילג והוא היה רע".



פרופ' הרמן אמרה כי כתבה חוות דעת מפורטת של 11 עמודים עם המון תיקונים, "היו אמורים להחזיר גרסה מתוקנת ולא ראיתי אותה. עכשיו קיבלתי את המסמך ולבי נחמץ. מהציטוטים שראיתי, נראה שהדבר אפילו החמיר".



ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הציטוטים המובאים הם מגמתיים וסלקטיביים, ולחלוטין אינם משקפים את רוח הספר. הציטוטים אינם מהימנים. הם חלקים מטיוטות לא מעודכנות, ולא מתוך הגרסה האחרונה. כאשר יפרסם המשרד את הספר במתכונתו המלאה, הוא יעמיד אותו לרשות הציבור כדי לאפשר דיון ציבורי אמיתי וראוי".