ב-2007 נדהמה הממלכה הבריטית כשז'וזה מוריניו פוטר מצ'לסי ובמקומו מינה הבעלים, רומן אברמוביץ', מאמן אלמוני יחסית, אברהם גרנט.



גרנט הוליך את הבלוז לגמר האלופות בו נוצח בדו קרב פנדלים על ידי מנצ'סטר יונייטד ולא המשיך לעונה שנייה. כמאמן הישראלי השני שנגע בפסגות הגבוהות של הספורט העולמי, גרנט התייחס בתכנית הבוקר של גלי צה"ל לפיטוריו של דייויד בלאט מקליבלנד בסופ"ש האחרון.



"במידה מסוימת אפשר לומר שהרגשתי פלאשבק. התחילו קצת שמועות, הייתי בארצות הברית, אבל גם האמריקאים הופתעו. התוצאות היו טובות – אותי זה מאוד הפתיע וגם אחרים", הסביר גרנט.



"אני קצת מקנא שהמשיך עונה שנייה", התבדח גרנט. "לא הבנתי את רומן בזמנו, ואני לא מבין גם עכשיו את ההחלטה. את האליפות הוא הפסיד בגלל ששני שחקנים בולטים שלו לא שיחקו".



מדובר בתחנה גבוהה מדי להתחיל בה בליגות כאלו? "בעונה הראשונה הם הגיעו עד הגמר. מי שמכיר את ה-NBA יודע שרק הפלייאוף חשוב עבור קבוצות גדולות. במקרה שלי? קיבלתי את הקבוצה במצב רע מאוד. כולם היו נגדי, אחר כך גם התקשורת היתה בעדי. כשאתה מגיע ממדינה קטנה, אתה צריך להוכיח את עצמך פי כמה. מבחינת הציפיות בלאט עמד בציפיות וגם אני עמדתי".



היית צריך להראות מנהיגות בחדר ההלבשה? "היה לי ברור שכן, אבל צריך לעשות את זה בצורה חכמה. אני זוכר שגם לי היו בעיות ולקחתי את הכוכבים לשיחה ומשם הכל השתנה. אכלתי צהריים עם דרוגבה ולמפארד לא מזמן וזו העובדה שהכל השתנה. תמיד בוחנים אותך, גם בקבוצות קטנות".



לגבי מסר לבלאט אמר: "העוזר שלי בצ'לסי, הנק טן קאטן טוען שלא המשכתי כי אנדריי שבצ'נקו לא שותף בגמר האלופות. צריך לשדר שאתה בעל הבית, אחרת יוצאת כביסה מלוכלכת. הוא יכול להיות גאה במה שעשה, בטוח שהוא יסתכל לאחור ויבין מה עשה פחות טוב"