כמה פעמים אתם עונים לטלפון, ומהעבר השני קול לא מוכר שמציע לכם לקנות משהו? זה בדרך כלל מתחיל בפנייה אישית, מלווה ב"מה שלומך", ואחרי חילופי דברים קצרים וחביבים יותר מידי , מגיעה המכה - לדוגמא: "כמנוי או מנוייה בחברת הטלפון הסלולארי X, מגיעה לכם מתנה, טאבלט". 
 
"מתנה? אתם שואלים בצדק?, כלומר חינם?" "בוודאי...ללא כל תשלום", משיב המוקדן החביב שקיבל הנחיות מדויקות בקורס שיווק מזורז ושיטחי. 
 
" ולמה אנחנו צריכים טאבלט", בצדק אתם שואלים. 
 

"אז זהו - הטאבלט מגדיל לכם את המסך פי 20 מהמסך של הטלפון הנייד, תוכלו להשתמש בו גם כדי לראות סרטים בקלות, גם להתכתב עם הילדים באותיות גדולות במיוחד, גם לשוטט באינטרנט בקלילות...בקיצור ניפתח בפניכם עולם קסום ומרתק, שלא ידעתם על קיומו עד לרגע זה"
 
" והכל חינם?" אתם חוזרים על השאלה.

"ברור, לגמרי".
 
אם הסכמתם, חברים יקרים, תזהרו. זה הולך לעלות לכם ביוקר, לפעמים אתם עלולים להגיע אפילו עד להוצאה לפועל. הטלפונים הכאילו נחמדים האלה נעשים לציבור מבוגר, קשישים, חולים או מתקשים בשפה. 
 
תקשיבו לרונית זכריה, גמלאית של הסתדרות המורים, שנפלה בפח של חברה סלולארית גדולה, ונאלצה לשלם על טלפון שלא רצתה בכלל לאחר שהבטיחו לה אותו חינם. החינם הזה עלה לרונית אלפי שקלים, וניגרם חור גדול בכיס, החברה הסלולארית שלנו הוסיפה לקופתה עוד כמה אלפי שקלים. סתם.
באותה מידה אגב, יכלו למכור לכם - סירים, מחבתות, ושלל סמרטוטים - והכל באותה שיטת שיווק נעימה ומטופשת. הצעת חוק- תיקון להגנת הצרכן ביוזמת חבר הכנסת איציק שמולי, באה להסדיר בדיוק את הדבר הזה- להגן על קשישים ומוגבלים, מפני נוכלים שמנסים לעבוד עליכם

טיפ קטן מאיתנו- אל תיפלו בפח שמנסים לטמון לכם - לא מכירים את מי שמדבר אליכם בצד השני? פשוט נתקו. הניתוק הקטן הזה, שווה הרבה כסף!