מאז שאתם ילדים אומרים לכם לעשות דברים, דברים שחייבים לעשות: אתם חייבים לשטוף את ידיכם ביציאה מהשירותים, אתם חייבים לראות רופא שיניים ואתם ממש מוכרחים למרוח קרם הגנה. אז בואו, הגיע הזמן לגלות את האמת.



תאריך תפוגה זה פיקציה?
לא, תאריך התפוגה חשוב מאד, אלא אם אתם מקפיאים את המזון, אז הוא יכול להישאר טוב לאורך הרבה זמן, כל עוד הוא קפוא. אבל, קחו בחשבון שמזון קפוא מאבד מטיבו לאורך זמן.
 

צריך לשטוף את כל הפירות והירקות?
ברור שכן. יש על הפירות והירקות שאתם רוכשים חומרי הדברה רבים, טביעות ידיים של העובדים בסופר, של אלו שמיששו לראות אם הם טריים, של הקופאית, וזה עוד לפני שדיברנו על משגיח הכשרות. אז כן, תרחצו את הפירות שלכם טוב טוב.
 
האם חייבים לרחוץ ידיים ביציאה מהשירותים?
חד משמעית כן. רחיצת הידיים (עם סבון) מונעת הפצת מחלות והידבקות ממחלות. כדי לעשות את זה כמו שצריך, יש לשפשף את הידיים לפחות 20 שניות עם מים וסבון.
 
ומה לגבי סניטייזר?
אם אין סבון, הסניטייזר בהחלט יכול לסייע לכם, ורצוי שיהיה על בסיס אלכוהול (לפחות 60%), כזה שהורג יפה מאד את החיידקים. אם כי מומחים טוענים ששטיפת ידיים עם מים וסבון עדיפה.
 
רופא שיניים פעמיים בשנה - לא קצת מוגזם?
אולי, אבל אם אתם מעשנים, סובלים מסוכרת או סובלים מבעיות חניכיים - עדיף לכם. אחרת, אתם יכולים להגיע למרפאה רק פעם בשנה. 
 
מתיחות אחרי אימון הן בגדר חובה?
כן. מתיחות לאחר אימון מפחיתות סיכויים לפציעות. 
 
ומה עם ניגוב מזרן היוגה?
נו באמת, אל תהיו מגעילים. מזרני יוגה הם חממה להרבה סוגים של חיידקים. אם זה המזרן של חדר הכושר, על אחת כמה וכמה כדאי לכם לנגב אותו, גם עבורכם וגם עבור אלו שבאים אחריכם. אם מדובר במזרן שלכם, השתמשו בחומץ ומים, זה עובד נהדר.

לרחוץ פנים לפני השינה? 
אם התאפרתם או מרחתם קרם הגנה במהלך היום, אולי כדאי לנקות את הפנים וללכת לישון רעננים. באופן כללי, העור צובר חומר שומני שיכול לסתום את הנקבוביות שלכם. תשטפו פנים, זה יעשה לכם רק טוב.

אז אולי לא צריך למרוח קרם הגנה?
צריך, צריך. גם אם אתם רק הולכים למשרד, ההגנה נגד נזקי השמש חשובה מאד במניע סרטן העור והזדקנות העור. לפי מומחים, כל עוד אתם נחשפים לאור השמש, גם אם זה לשלוש שניות - אתם צריכים להתמרח.